Het Jeep Weekend! - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu Het Jeep Weekend! - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

Het Jeep Weekend!

Door: Bart en Lenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

29 Mei 2013 | Canada, Cold Lake

May Long weekend is weer achter de rug! Ik wil jullie toch wat beeld meegeven van het off roaden met de jeep. Het was toch wel een echt red neck Alberta weekend haha!

Het weer was geweldig, zo'n 27 graden. Het regent hier bijna nooit, dus de trails in de bossen waren goed droog op wat grote plassen en modderpoelen na. Waar we natuurlijk met volle kracht doorheen moesten rijden.

Zaterdagochtend met een volle en schone jeep gingen we op pad. Tent, slaapzak, eten en drinken en wat alcoholische versnaperingen gingen mee. We gingen met een grote groep, het plan was om zaterdagavond te overnachten op een camping ten noorden van Cold Lake bij May Lake, maar daar zijn we helaas nooit aangekomen!

We reden vanaf ons huis de straat uit richting het noorden, dat is meteen onverhard. Daarna meteen de bossen in en kris kras naar May Lake gereden. Schoon was de jeep allang niet meer. Onderweg kwamen we natuurlijk wat uitdagingen tegen. Door een stromende rivier rijden, steile heuvels op, smalle trails met boomstammen en dwars door een moeras, waar we halverwege bleven steken, want een jeep kan niet zwemmen... Hier was ik iets minder enthousiast over, want behalve dat een auto niet blijft drijven, zag ik ook onze slaap spullen en eten en drinken onder water verdwijnen. Ik kon nog net onze telefoons en camera redden van de verdrinkingsdood. Gelukkig kwam het allemaal goed, andere mensen hebben ons eruit getrokken, auto weer leeg laten lopen en we gingen verder alsof er niks aan de hand was.

Rond 8 uur s'avonds waren we dichtbij May Lake en we hadden wel zin in een bbq, vuur maken en uiteindelijk slapen, maar een klein stukje voor de camping liepen we vast. In de modder.. we zonken gewoon weg en het duurde 3 uur voordat we los waren. 4 andere jeeps hebben ons eruit getrokken die daarna ook weer eruit moesten worden getrokken haha.. Toen de jeep uiteindelijk los was, bleek dat we een lekke band hadden en motorische problemen. De jeep ging toch wat protesteren na zo'n dag! Inmiddels middernacht, opgegeten door de muggen, van top tot teen vies en band verwisselen in het donker, hadden we geen zin meer om ook nog in een tent te slapen. De jeep hebben we laten staan en we zijn gered door een vriendin die ons kwam ophalen. Heerlijk in ons eigen bed geslapen!

De volgende dag de jeep opgehaald, en nu is ie volop in de reparatie!
Kost wat tijd, maar het zou allemaal goed moeten komen!

Groetjes!

• 29 Mei 2013 - 18:26

Bert:

Ik mis de foto's en films.

Groetjes

Bert

• 29 Mei 2013 - 18:30

Bert:

Ik heb ze al gevonden. Het is dat ik een oude man ben, anders zou dit ook wel iets voor mij zijn.....

Groet

Bert

• 29 Mei 2013 - 18:42

Bart En Lenny Van De Bergh:

Ik miste ze ook al! Maar nu staan ze goed!

• 29 Mei 2013 - 19:18

Mieke:

Tjonge, jonge... wat een avonturiers zijn jullie toch!!!!! Wat een pech hadden jullie maar je weet off-road kun je van alles tegenkomen, gelukkig voor jou Lenny dat Bart je uitgegraven heeft en dat je een lieve vriendin hebt die jullie midden in de nacht komt halen.

Mooi foto's hoor, kunnen we meegenieten van jullie avonturen.

Liefs allebei xxxx

• 31 Mei 2013 - 13:43

Frans:

Ja, soms moet je het op de harde manier leren. Dat je in een moeras kunt graven vindt ik wel heel goed.
    Het is ook goed te horen dat je naast beren ook door muggen opgegeten kunt worden. Tegen deze laatste kun je je wel makkelijker beschermen. Mooi avontuur.
    Doet de Jeep het weer?
    Groetjes en tot over een maand.
    Frans.

• 02 Juni 2013 - 20:18

Wil:

Hoi Lenny,

Wow!! Genoten van je verslag en de foto's.
    Echt super mooi! Wat een hoeveelheid water in de Jeep!!!
    Hopelijk is ie gauw gerepareerd.

En wat een natuur daar ♥ geweldig om te zien!

Genieten!

Groetjes Wil.