Zomer in Cold Lake - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu Zomer in Cold Lake - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

Zomer in Cold Lake

Door: Bart en Lenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

16 Mei 2013 | Canada, Cold Lake

Hallo allemaal!

Op het strand liggen terwijl het meer nog bevroren is, dat is alleen mogelijk in Cold Lake Alberta. Inmiddels is het zomer hier, de overgang ging weer bizar snel. Van een sneeuwstorm op woensdag naar plus 30 graden in het weekend. Sindsdien is het heerlijk warm, het gras is groen en het meer is nu bijna weer open. Als er een harde wind staat waait het overgebleven ijs van de ene kant van het meer naar de andere kant. Leuk verschijnsel. Nog een paar dagen warm en het is weg.

De boot staat weer buiten, we kunnen niet wachten om die weer te gebruiken! De Mini Cooper is ook weer onder het kleedje vandaan en het eerste ritje erin hebben we gemaakt. Grappig hoeveel reacties dat oplevert in Cold Lake, waar iedereen in een truck rijdt en waar mijn Kia Sportage al onder een kleine auto valt.

Dit weekend is het May long weekend, het weekend staat voor het officiële einde van sneeuw en koud weer en gaan de campings open. Vrijdag tot en met maandag is iedereen vrij. We gaan met de jeep weg, door de bossen naar het noorden. waar niks is, behalve bomen en beesten. Het enige verharde stukje weg is als we de straat uitrijden. Ik denk dat het wel leuk wordt, ondanks dat we geen kampeerders zijn. Beetje spelen met de jeep, vuur maken en bbq'en, slapen in de wildernis en dan weer terug.

Over beesten gesproken, eindelijk heb ik de bevers in onze tuin op camera vast kunnen leggen! Om 5 uur 's ochtends waren Bart en ik al buiten en hoorden een hoop drukte in de tuin. 6 bevers waren daar onze bomen aan het om knagen. Echt, er blijft niks over! Ze gingen het water weer in en waren boos dat we in de weg stonden. Met hun grote staarten sloegen ze in het water. De katten vonden het maar spannend en waren super nieuwsgierig. De beren zijn trouwens ook weer wakker en actief!

We zijn ook eventjes in Nederland geweest, het was heel leuk om weer op Nederlandse bodem te staan! Een fijne tijd doorgebracht met familie en vrienden. Helaas te weinig tijd om iedereen op te kunnen zoeken. Ik hoop dat niemand dat ons kwalijk neemt! Mijn mooie zwangere vriendin Liesbeth is bijna uitgerekend en het was super om haar nog even te zien! Gek idee dat we haar de volgende keer met kindje gaan zien!

Vanaf volgende week wordt het voor Bart ook weer superdruk, de internationale oefening Maple Flag begint dan. Is wel heel leuk, veel verschillende nationaliteiten, veel vliegen.

Groetjes Bart en Lenny

• 16 Mei 2013 - 09:51

Marlies & Michiel:

Bart en Lenny wat een leuk verslag weer!
    Mooie foto's en vooral die bevers zijn erg grappig. Toch bizar om te bedenken dat zulke kleine beestjes zoveel kunnen slopen in je tuin!

Jammer dat wij jullie hebben gemist in NL. De eerst volgende keer dat jullie weer hier zijn is volgens mij het einde van jullie 3 jaren in Canada, of niet? De tijd vliegt voorbij.

Geniet van het mooie weer daar, kunnen wij hier in NL alleen maar jaloers op zijn!

Groeten vanuit Friesland en de zandbak,

Marlies & Michiel

• 16 Mei 2013 - 13:52

Lies:

Jeeee weer een reisverslag! Super dat jullie er waren hoor en wat een prachtige foto's weer! Die bevers wauwwww! Ik verwacht ook wat mooie kiekjes van jullie weekendje jeep safari... Benieuwd of je baby beertjes ziet.

Xxx Lies ( en groetjes van GB!)

• 16 Mei 2013 - 20:52

Mieke:

Mooi gedaan hoor een prachtig verslag met mooie foto's, jammer dat ik jullie net misgelopen ben, volgende keer beter. Met die bevers hou je geen boom over rond jullie prachtige woning.
    Geniet van dit speciale weekend, hier Pinksteren. Ik ga er ook van genieten, o ja ik ben weer oma geworden van Julia 14-05 het derde kindje van Dennis, de oudste van Jan.

Dit weekend even opladen en dan er weer tegenaan.

Liefs vanuit een nat, winderig en koud Brielle xxxx

• 16 Mei 2013 - 21:02

Carolien Kooijman:

Leuk om steeds jullie update te lezen. Wat een mooie natuur toch, altijd klein beetje gezonde jaloezie ;-)
    geniet ervan.
    Groet Carolien

• 17 Mei 2013 - 19:28

Tine:

wat een heerlijk verslag om weer te lezen. Jullie hebben dus het mooie weer meegenomen van Holland naar Canada. Stuur het maar snel weer terug want hier is het huilen met de pet op. Geniet van elkaar en het mooie Canada. Ook een knuffel voor de katten. xxxx

• 18 Mei 2013 - 23:22

Jan En Els:

Hoi Lenny en Bart
    Wat een verrassing als je vroeg opstaat dan zie je nogeens een paar bevers aan het werk.
    Het was heerlijk dat jullie op flakkee waren. Twee weken zijn zo voorbij
    Jullie hebben tenminste zomerse temperaturen. Hier is het maar regenachtig en winderig.
    We zitten op de camping . Je hebt weer een mooi verhaal en prachtige foto,s.
    Dikke knuffel