Meanwhile in Canada - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu Meanwhile in Canada - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

Meanwhile in Canada

Door: Bart en Lenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

18 Februari 2013 | Canada, Cold Lake

Hallo,

Na weer 2100 km in Canada rond gereden te hebben is er weer tijd voor mooie plaatjes! Het sneeuwt hier wat af ( mocht je wat nodig hebben, het is gratis af te halen ) maar de lente ligt just around the corner! Het begint op te warmen en we hebben regelmatig dagen boven nul nu! De zon begint weer sterker te worden en het eerste theetje op het deck is een feit. Nog even geduld en Cold Lake gaat smelten!

Canada is een prachtig land, elke keer ontdekken we weer nieuwe mooie plekken! Ouders Ghijsels waren op visite en we hebben een prachtige route gereden. Van Jasper naar Banff via de Icefields Parkway. Het was de eerste keer dat we de Parkway gereden hebben in hartje winter, maar het was weer overweldigend mooi. Zie de foto's en oordeel zelf!

Naast Jasper en Banff zijn we in Fernie geweest, een klein plaatsje in de bergen met een gaaf skigebied. Onderweg hier naartoe reden we langs de 'Frank Slide'. 100 jaar geleden is er daar een stuk van een berg afgegleden en alle rotsblokken hebben een compleet dorpje incl. bewoners verwoest. Een soort Pompeii maar dan zonder vulkaan. Een heel bijzonder landschap.

Naast de mooie reizen gaat het leven in Cold Lake ook gewoon door. Of het nu zomer of winter is, op het meer is het altijd druk. Nu dus met ijsvissers. Complete dorpjes worden er gebouwd en vanonder dik een meter ijs komen springlevende vissen tevoorschijn. Met de temperatuur die weer stijgt komt ook de rest van Cold Lake uit de winterslaap. Nog een paar graden erbij en iedereen haalt de korte broek alvast uit de kast. Heel grappig is dat, in oktober is het bij 15 graden ineens koud. In Januari denk je, -10, wat een warme dag. In Februari loop je in je t-shirt buiten bij 5 graden. En geloof me, Canadezen zijn zo gek. Ik heb zelfs de slippers alweer gezien.

Anyway... geniet van de foto's!

Bart en Lenny





  • 18 Februari 2013 - 08:03

    Lies:

    Ooh wauw wat prachtig allemaal joh!! Superfotos!!

  • 18 Februari 2013 - 08:41

    Tine:

    het was weer heerlijk om t e lezen en de foto's te bekijken. Na al die jaren is er nog steeds niet veel veranderd in Alberta. Ik herken zelfs nog plaatsen, heel bizar want het is alweer sinds 1973 dat ik daar was. Geniet er nog maar van.

  • 18 Februari 2013 - 09:11

    Els :

    Hoi Lenny em Bart
    We hebben drie super weken bij je gehad en inderdaad er is sneeuw voldoende om het gratis te laten afhalen. De reis door de Rocky,s was indrukwekkend door alle sneeuw en ijs was het of de bergen op je afkwamen. Ook de foto,s geven er een impressie van. Bart we hopen dat je een goeie tijd hebt gehad in San Diego en ook van jouw hebben we een paar mogen genieten. Dikke knuff Pa en Ma Ghijsels

  • 18 Februari 2013 - 22:29

    Mieke:

    Heerlijk kopje thee, en genieten van jullie belevenissen met vele prachtige foto's erbij.
    Ongelooflijk zoveel ijs en sneeuw, bijzonder dat ijsvissen en dat ze dan nog springlevend zijn ook.
    Het lijkt al iets milder te worden schrijf je, bedenk wel dat we nog midden in de winter zitten hoor.
    Doe Bart ook mijn hartelijke groeten een stevige pakkerd van je tante.

  • 22 Februari 2013 - 18:24

    Jos:

    Ziet er heel mooi uit, Lenny. Lekker dat het wat warmer wordt.
    Xxxxxx

  • 25 Februari 2013 - 10:03

    Elly Voogd:

    Hoi Lenny,

    Via jouw tante/ nicht Elly heb ik gehoord dat je in Canada zit. Wat gaaf joh!
    Ik begrijp echter dat jouw diploma als operatieassistent niet geldig is.
    Hoe gaat het met je?
    Waar ligt Coldlake ergens? Ik ben zelf in West- Canada geweest en heb ook Banff en Jasper bezocht.
    En veel dieren gezien. Ook 3 beren, een moeder met haar cubs. Geweldig!
    Met mij gaat alles weer goed. Ik werk nu als zzp- er in werk in allerlei ziekenhuizen.
    Dat bevalt prima.
    Ik reis veel en ver. En dat kost natuurlijk veel geld.
    Ik begrijp dat jouw partner in F16,s vliegt. Dat is geweldig. Ik heb altijd de wens gehad om daar eens in te vliegen. Blijft hij dit doen of gaat hij verder in de burgerluchtvaart?
    Ik hoor graag van jou.

    Groetjes, voorheen de praktijkopleider in Dirksland

  • 26 Februari 2013 - 05:22

    Bart En Lenny Van De Bergh:

    Hoi Elly! Wat ontzettend leuk om van je te horen!!

  • 03 Maart 2013 - 10:48

    Aly:

    Prachtige serie fotos wederom.Stabiel klimaat :-)
    Ik zou graag even om het hoekje bij jullie willen kijken.
    Een warme groet van Aly.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart en Lenny

Op 20 juni 2011 verhuizen wij en onze katten Archibald en Ushi naar Cold Lake, Alberta in Canada. Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van onze avonturen!

Actief sinds 22 April 2011
Verslag gelezen: 718
Totaal aantal bezoekers 97547

Voorgaande reizen:

04 Juli 2011 - 30 November -0001

Wonen in Canada!

Landen bezocht: