Happy New Year!! - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu Happy New Year!! - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

Happy New Year!!

Door: Bart en Lenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

09 Januari 2013 | Canada, Cold Lake

Hallo allemaal!

Voor iedereen de beste wensen voor 2013. Het mag nog steeds toch?

We hebben een heerlijke twee weken vrij gehad. Dit hebben we goed besteed! Met kerst zijn we lekker thuis gebleven, en we moeten toegeven, we hebben nog nooit zo'n gezonde kerst gehad! Geen gourmetten, grote kerstdiners en toetjes na, maar gewoon zoals altijd.. we hadden het natuurlijk graag gevierd met familie, maar dat is voor volgend jaar weer!

Tweede Kerstdag kennen ze hier in Canada niet, hier heet het Boxing Day. Het is de Black Friday van Amerika, dat betekent dus grote kortingen in winkels. Bart en ik hadden bedacht dat we dan wel even konden gaan winkelen in Edmonton. Slechte gedachte en we doen dat ook niet nog een keer haha! Wat een gekkenhuis! We hebben ons de West Edmonton Mall door gevochten en daarna snel er weer uit! We kunnen in ieder geval wel zeggen dat we er geweest zijn op Boxing Day.

Oud en nieuw hebben we in Cold Lake gevierd. Vuurwerk is hier niet zo veel en het is niet toegestaan om het binnen de stadslimieten af te steken. Vind ik wel een goede regel trouwens, maar dat terzijde. We hebben de jaarwisseling gevierd bij vrienden van ons, echte red necks Albertans haha. Met de jeep en gewapend met wat booze en snacks het meer op. Hier hebben we een vuur gemaakt en konden we wat schaatsen, spelen met de jeep, snow scooters en marshmallows maken. De hele nacht hebben we buiten doorgebracht en dat was super gezellig met iedereen! Gelukkig was de temperatuur erg mild met -10 dus het kon ook prima.

Verder hebben we in de vakantie wat geskied, veel op pad geweest met de jeep en lekker uitgerust. Er komt een drukke periode aan voor Bart. Zijn oefening in San Diego komt eraan, dat betekent dat hij een maand van huis is en veel moet vliegen. Met een groep vriendinnen reizen we ook af naar San Diego, even kijken of er wel hard gewerkt wordt en van wat warmere temperaturen genieten!

Volgende week krijgen we bezoek uit Nederland en gaan we de Rocky Mountains weer verkennen. Dit keer in hartje winter dus ik ben reuze benieuwd en het zal vast mooie plaatjes opleveren!

Tot de volgende keer,

Bart en Lenny

• 09 Januari 2013 - 18:11

Janine:

Hai Len,
    Leuk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. In Nederland was het trouwens tijdens oud en nieuw + 10 graden, dus dat is een verschil van 20 graden: en dat noem jij mild!
    Nog een heel goed 2013 toegewenst, maar dat zal ongetwijfeld wel lukken.
    Groetjes,
    Janine

• 09 Januari 2013 - 20:09

Lies:

Hey len en bart! Het blijft leuk om jullie verslagjes te lezen. Maaruh... waar zijn de foto's van het prachtige dichtgevroren ijs en de paardjes in de sneeuw?! ;)

XX Lies

• 09 Januari 2013 - 20:10

Lies:

hihi correctie ik bedoelde dichtgevroren meer natuurlijk.. :D
    Oh ja en die cheeky squirrel en de katten... kortom: ik wil foto's!!!!

xx

• 09 Januari 2013 - 20:14

Lies:

.....okee laatste berichtje van mij.... ik heb de foto's gevonden hoor ze zijn super!!! :D

• 10 Januari 2013 - 08:11

Jan En Els:

Hoi Lenny en Bart
    Leuk verslag en heerlijk om te lezen dat jullie genoten hebben van jullie vrije tijd en van de winter tot zo ver.
    Gisteren was pa jarig en hebben een leuke dag gehad pa moet nog 5 daagjes werken en heeft dat vakantie.
    We zien er naar uit om jullie volgende week weer te ontmoeten
    Dikke kus

• 10 Januari 2013 - 21:10

Maysoon:

Wat een leuk verslagje weer :D !

Lekker genieten van jullie 2013! Alle geluk, gezondheid en liefde toegewenst voor dit jaar!! XX

• 10 Januari 2013 - 22:39

Mieke:

Hoi Bart en Lenny,

Weer een prachtig verslag met super mooie foto's, wat geniet ik daarvan. Dankjewel voor jullie wensen, voor jullie ook veel liefde, geluk, gezondheid en wat er nog meer te wensen valt.
    Nog van harte gefeliciteerd met je Pa, volgende week zijn ze er. Jullie gaan heerlijk genieten van die tijd, veel plezier met je ouders. Voor jullie een dikke pakkerd en tot het volgende verslag.

Liefs xxxx

• 12 Januari 2013 - 09:30

Joke:

Hoi Lenny en Bart,

Bedankt voor je kaart. Het is ook deze keer weer een leuk verslag geworden. Prachtige foto's.
    Was gisteren nog bij je pa en ma. Alle warme kleding ligt al klaar. Ze hebben er erg veel zin in. Het is ook een geweldige ervaring om in de winter daar te zijn. Wij wensen jullie veel plezier in de komende weken.
    Bart, ook jij veel werkplezier in San Diego.

groeten, Joke en Wim.