Arizona en Hawaii - Reisverslag uit Hanapepe Heights, Verenigde Staten van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu Arizona en Hawaii - Reisverslag uit Hanapepe Heights, Verenigde Staten van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

Arizona en Hawaii

Door: Bart en Lenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

03 December 2012 | Verenigde Staten, Hanapepe Heights

Hallo allemaal,

In plaats van schrijven over 'our life in Canada' wil ik iets schrijven over de twee geweldige reizen die we gemaakt hebben!
Op 7 okt ben ik afgereisd naar Arizona om vriendinnen Dieuwertje en Anne Marije daar te ontmoeten! Dieuwertje woont in Tucson sinds de zomer van dit jaar. Het werd natuurlijk hoog tijd om eens te kijken hoe de familie Vincken daar woont! We zijn begonnen in het mooie Tucson, 'casa di Dieuwertje, vandaar uit hebben we een prachtige rondreis gemaakt naar de Grand Canyon, Page, Bryce en Zion National park en een dagje Las Vegas. Vanuit Vegas weer terug gereden naar Tucson. De natuur was overweldigend en elk park heeft wel iets bijzonders! Van hiken in de Grand Canyon, verbaasd zijn over de beauty van de Antilope Canyon in Page, wandelen tussen oranje rotsformaties in Bryce tot feesten in Vegas. Mijn favoriet is misschien toch wel Bryce National park, maar kijk naar de foto's en oordeel zelf! Na nog een aantal dagen in Tucson werd het tijd om weer naar huis te gaan. Het waren twee geweldige weken die zomaar voorbij vlogen!

Na een korte vlucht van 3 uurtjes stond ik weer op Canadese bodem! Ik hoefde mijn koffer niet uit te pakken, want onze volgende reis naar Hawaii kwam er al aan! Wat hebben we hiernaar uit gekeken! Vooral Bart, na al dat harde werken eindelijk even vakantie! Na een vlucht van 6 uur stonden we op Honolulu. Geen jetlag.. dus de eerste avond meteen aan de cocktails! We hebben een aantal dagen op Oahu doorgebracht aan Waikiki beach. We wilden graag Pearl Harbor bezoeken en dat was erg indrukwekkend. We hebben de Arizona Memorial bezocht, eerst krijg je een documentaire te zien zodat je snapt wat er gebeurt is daar (en waarom), daarna met een boot naar het gezonken Battleship de 'Arizona'. Het schip ligt daar nog steeds onder water met de bemanningsleden er nog steeds in als laatste rustplaats. Na dit gezien te hebben, zijn we het battleship de Missouri nog op geweest.

Toen we Waikiki wel gezien hadden zijn we naar Lihue gevlogen. Na een vlucht van 28 min kwamen we aan op Kauai. Dit eiland staat bekend als het meest groene eiland van Hawaii. We verbleven op Anahola Beach waar we een prachtig beach house hadden gehuurd. De hele week hebben we gesnorkeld, veel gewandeld en gezwommen. Het hele eiland is echt een paradijs met watervallen, koraal reef, palmbomen, witte stranden, veel schildpadden en ... kippen! Overal lopen kippen! Het verhaal erachter schijnt dat na een orkaan in 1998 alle kippenhokken verwoest waren en dat alle kippen vrij rond liepen. Nu staat de kip daar aan het hoofd van de voedselketen, haha..
Onze favoriet van Kauai was toch wel de Na Pali coast, wat ontzettend mooi! We hebben 6 uur gehiked langs de kust de wildernis in.. echt een belevenis! Leuk om te weten is dat er vele films zijn opgenomen op dit mooie eiland! ( oa Jurassic Park )

We hebben het hele eiland rondgereden in onze gehuurde jeep, maar we hadden tijd te kort om alles te zien. Vanuit Canada is het redelijk dichtbij, dus we moeten snel weer terug!!

Eerst zijn we weer teruggevlogen naar Oahu en vandaar uit terug naar Canada. We hebben 's nachts gevlogen wat goed is bevallen. Het aankomen op Edmonton was wel even schrikken. Het was -22 en een heleboel sneeuw! Met een temperatuur verschil van 50 graden hadden we even nodig om weer te acclimatiseren! Maar toch, home sweet home is altijd fijn!

Volgende reisje is in eigen land, lekker skiën en natuurlijk kerst en nieuwjaar vieren tussen onze Canadese vrienden hier!

Take care!

Bart en Lenny

• 03 December 2012 - 18:34

Ytje:

WAUW, kben blij dat jullie je niet verevelen, hihi
    hele fijne decembermaand en enjoy your white christmas.

dikke kus van Ytje

• 03 December 2012 - 18:58

Bart En Lenny Van De Bergh:

Dankje Ytje! Jullie ook fijne kerst!

• 09 December 2012 - 21:16

Marina:

Whauw wat een reizen zeg. Wel gaaf :-)
    Geniet van elkaar en de mooie reizen die jullie ondernemen.

Hele fijne feestdagen en geniet van de koude winter

Dikke kus van ons 3-tjes