Augustus/ September 2012 - Reisverslag uit Fort McMurray, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu Augustus/ September 2012 - Reisverslag uit Fort McMurray, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

Augustus/ September 2012

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

16 September 2012 | Canada, Fort McMurray

Hallo Allemaal!

Daar zijn we weer! Na een heerlijke zomer is er weer tijd om een verhaaltje te schrijven.. We willen er nog niet helemaal aan toe geven, maar de zomer is toch echt wel bijna aan het einde. De nachten worden al wat kouder ( rond het vriespunt ) en overdag duurt het even voordat het opwarmt, maar de middagen zijn nog heerlijk. We proberen er nog maximaal van te genieten voordat de eerste sneeuw gaat vallen straks!
Toch kijken we ook wel weer uit naar mooie blauwe luchten met een wit landschap, skiën, sneeuw en ijs. ( In Februari hoor je ons daar niet meer over natuurlijk )

We hebben ongeveer half Canada weer rondgereden.. We zijn in Augustus richting British Columbia gereden. Dat was geweldig! Via Jasper zijn we naar Clearwater gereden waar we een paar dagen zijn gebleven. Clearwater is een klein toeristisch plaatsje, bekend door de Clearwater river en het bijbehorende park. We zijn gaan raften, mountainbiken en hiken. Dat was erg gaaf en we willen volgend jaar zeker nog een keer terug! Na Clearwater zijn we naar Kelowna gereden. Het LA van British Columbia. Mooie stad aan een heel groot langwerpig meer. Central BC is nogal woestijnachtig, erg warm, weinig groen, maar wel mooi. We hebben de High Mountain road afgereden waar we veel eagles hebben gezien. We willen heel graag nog naar Vancouver en Vancouver Island maar dat bewaren we voor volgend jaar!

Na Kelowna zijn we naar Banff gereden en via de bergen weer terug richting het noordoosten. We zijn nu al een aantal keer in de nationale parken geweest bij Banff en Jasper, maar het blijft geweldig en elke keer ontdekken we weer nieuwe hikes!

In september is er in Calgary een grote internationale springwedstrijd, Spruce Meadows. samen met vriendinnen ben ik er geweest en dat was gaaf om mee te maken. Veel grote namen in de springwereld gezien! Ze hadden een Nederlandse corner waar ze NL eten verkochten. Mijn vriendinnen zijn nu verslaafd aan drop, poffertjes, oliebollen en kroketten haha..

Afgelopen week zijn we weer op avontuur geweest. Dit keer richting Fort McMurray. Dat ligt 5,5 uur rijden van Cold Lake vandaan richting het noorden. Bizar dat je zo ver noord kan rijden en nog een gekker idee is dat je nog uuuuren door kan rijden zonder ook maar iets tegen te komen. Volgens Bart leek het landschap wat op Alaska.. dus volgens Bart hoeven we daar nu niet meer naar toe haha. Dat zullen we nog weleens zien :)

In Fort McMurray valt eigenlijk weinig te zien en te beleven, behalve de grote olievelden ten noorden van de stad. Daar komt dus al de benzine vandaan. We zijn wel met een souvenir terug komen rijden. In Fort Mac hebben we een jeep aangeschaft zodat we off road kunnen rijden. Tja we moeten ons wel aanpassen aan de Canadese wegen.

Allebei onze verjaardagen zijn ook weer achter de rug! Dat hebben we gevierd met taart en cadeautjes. Bedankt iedereen voor de berichtjes, kaartjes en mailtjes!

Tussen het reizen door wordt er natuurlijk ook hard gewerkt en genieten we volop van Cold Lake zelf. We ontdekken steeds meer! Een paar weken geleden zijn we midden in de nacht naar het park geweest om het noorderlicht te bekijken. Wat een belevenis. Nog veel gaver waren de wolven die op de achtergrond aan het huilen waren. (Het was ook wel een beetje eng eigenlijk..) Onze poezen zijn veranderd in echte buitenkatten, de ene na andere muis en vogel nemen ze mee naar huis. Verder is Bart druk met vliegen en hij is erg druk met de voorbereidingen voor Florida en California deze winter.

Theo doet het echt geweldig, Theo is een American Paint horse en erg gevoelig en nerveus, maar ik ga hem steeds leuker vinden en hij wordt steeds rustiger. Op zijn eerste wedstrijd deed hij het geweldig :) Inmiddels ben ik met balkjes lopen begonnen en nog even en zijn springcarriere komt ook van de grond.

Nog een kleine week en dan staan pa en ma van de Bergh voor de deur! Hopelijk blijft de zon nog even lekker schijnen en kunnen we ze een hoop van dit stukje Canada laten zien!

Na zo'n verhaaltje lijkt het natuurlijk alsof we Nederland helemaal niet missen, maar dat doen we ondertussen natuurlijk ook! We zijn aan het bedenken wanneer we weer eens de oceaan over vliegen, maar we moeten nog even goed plannen wanneer! De eerstvolgende reisjes zijn naar Arizona om vriendin Dieuwertje op te zoeken en daarna gaan we samen heerlijk op het strand van Hawaii liggen. Het leven is goed :)

Bart en Lenny

• 16 September 2012 - 20:44

Pa En Ma Ghijsels:

Hoi Lenny en Bart
    Een schitterend reisverslag prachtige foto,s.
    We genieten van de verhalen en foto,s
    We hopen toch weer snel jullie richting op te komen
    Dikke knuffel van ons

• 16 September 2012 - 21:22

Maysoon:

Wow wat maken jullie ook gave dingen mee he! Ongelofelijk wat een belevenis om het allemaal te lezen! Super tof! En wel ff veel foto's blijven posten dat is altijd leuk :D!

Groetjes!!!!

• 16 September 2012 - 21:34

Mieke:

Hey Lenny en Bart,
    Heel erg fijn om het wel en wee van jullie avonturen te mogen volgen.
    Sommige dingen zijn best wel erg spannend, maar heel mooi om te beleven.
    Prachtige foto's, heb ik de Jeep gelijk gezien.
    Leuke tijd jullie met Bart zijn ouders, laat ze maar genieten.

Liefs vanuit een prachtig nazomers Brielle XXXX

• 17 September 2012 - 15:38

Lies:

Hey Len en Bart, wat een mooie foto's weer, wat is het daar prachtig! En het noorderlicht gezien, daar benijd ik jullie wel om hoor, want dat is een grote droom van me. Gaaf dat de katten en ook de paardjes het zo goed doen, maar dat volg ik ook op Bokt en Whatsapp ;)

Ik hoop heel erg ook langs te kunnen komen, wie weet lukt het nog ergens volgend jaar!
    XX Lies

• 17 September 2012 - 15:39

Lies:

p.s. jullie zijn alweer een jaar weg, wat gaat dat snel he!!

• 17 September 2012 - 17:09

Yvonne En Simon:

Hoi Lenny en Bart,

Wat een prachtig verhaal weer. Ga je dit ook allemaal bundelen voor later ?
    Wat een mooie wereld is het daar. Hier schijnen ook de laatste zonnestralen denk ik
    voor we de herfst weer in gaan.
    Veel plezier met jullie visite tot het volgende verslag maar weer.

Liefs

• 24 Oktober 2012 - 09:38

Marina, Edwin En Jane:

Hey lieverds,

Het blijft allemaal een groot avontuur he, tuurlijk zal er ook gewerkt moeten worden. Maar dat had hier in NL niet anders geweest.
    De eerste sneeuw is al weer gevallen zag ik. Hier voorspellen ze natte sneeuw :-( voor het einde van de week. Dus hier ook ineens veel kouder.
    Voor de rest bij ons alles goed. Jane doet het super op school en zit ondertussen al op zwemles en klassiek ballet. Lachen hoor ...
    Paardrijden mag pas als ze 6 zijn, dus daarom eerst maar wat anders qua sport :-)

Geniet maar lekker van het land en van alle leuke culturen en natuurlijk van elkaar.

Dikke kus van ons 3-tjes