Juni/ Juli 2012 - Reisverslag uit North Battleford, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu Juni/ Juli 2012 - Reisverslag uit North Battleford, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

Juni/ Juli 2012

Door: bartenlenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

03 Juli 2012 | Canada, North Battleford

Hallo allemaal,

Iedereen die dit leest, bedankt dat jullie nog steeds de moeite nemen om het te lezen en bedankt voor alle lieve reacties!

Het is volop zomer hier en we genieten volop! Dat is toch wel het goede van Canada, echte zomers, maar natuurlijk ook echte winters! Nu we het daar toch over hebben..ik kan nog wel een paar dingetjes opnoemen wat wel fijn is aan Canada..

* Rechtsaf mag altijd, ook als het stoplicht op rood staat.
* Geen files of andere drukte op de wegen
* Geen flitspalen, dus ook geen boetes :)
* En blijkbaar heeft niemand haast, niet altijd een voordeel trouwens!
* Cinnemon rolls als ontbijt, mjam
* Weinig regen :)

Inmiddels is de drukte van Maple Flag achter de rug. Maple Flag is een grote internationale oefening waar vele landen aan meedoen. Normaal ook Nederland, maar dit jaar niet. Dus helaas hadden we geen Nederlanders om de koffie. Wel Fransen en Amerikanen, ook gezellig! Voor Bart betekende het een hoop vliegen en lange dagen maken. Er is een hoop gevlogen met veel verschillende vliegtuigen wat erg leuk was om te gaan kijken.

Zijn oefening in Comox, Victoria Island was ook een groot succes. Zie de volgende link om ook een stukje mee te vliegen! Als de link niet werkt, kun je het kopiëren en plakken in een nieuw tabblad :)

We hebben weer een hoop gezien en meegemaakt de afgelopen weken! Met vriendin Tammy ben ik een weekje in de Rocky Mountains geweest, we hebben daar een heerlijke rit gemaakt te paard en volop genoten van de natuur. Het hoogtepunt was toch wel de grizzlybeer die we gezien hebben, wat een machtig mooi dier! Wel vanaf een afstandje natuurlijk.

Verder genieten we van de zomer en elke mooie dag zorgen we dat we er maximaal van genieten. De dagen duren ontzettend lang, het lijkt wel nooit donker te worden. Naast Cold Lake zijn er vele andere meren in de omgeving. De meeste meren zijn wat kleiner en prima geschikt voor zwemmen en watersport. We hebben een boot aangeschaft zodat we lekker kunnen genieten op het water. De eerste keer wake boarden was een hele workout maar we deden het best goed! :) Na 5 pogingen stond ik op het water! De spierpijn erna was het wel waard!

We zijn op Turtle Lake geweest, een meer in de provincie Saskatchewan.. we zaten daar in een cabin, het ultieme vakantiegevoel! Op de terugweg door Saskatchewan reden we door een gebied waar de laatste wilde paarden zijn. Helaas hebben we ze niet gezien, maar wel een gaaf idee. Echte wilde mustangs.

Beren hebben we ook weer gezien, ik heb Theo voor een strandritje meegenomen en tijdens het ritje zagen we een zwarte beer, gelukkig was hij banger van ons dan wij van hem. Theo kan wel een beetje nerveus zijn, dus ik was mega trots op hem dat hij met mij het strand op durfde :)
Vriendin Willemijn durfde het aan om de lange reis naar Cold Lake te maken, geweldig! Ze heeft me wat nieuwe dingen laten zien wat ik kan doen met Theo en tot zo ver werkt het prima! We worden steeds meer vriendjes :) Ik hoop de volgende keer wat actiefoto's te laten zien.

Inmiddels hebben we even een paar weekjes vrij, Bart gaat nog even op en neer naar California, heel vervelend voor hem, maar ja... werk is werk. We zijn wat plannen aan het maken om nog meer van Canada te gaan zien, we hebben er zin in!

Alles gaat dus nog steeds helemaal goed!

Einde nieuwsbericht tot zo ver! Iedereen een fijne zomer en veel liefs uit Cold Lake

• 04 Juli 2012 - 05:42

Annemieke Riem:

weer een leuk verslag met mooie foto's!!!

• 04 Juli 2012 - 06:11

Marlies & Michiel:

Wat is het toch een mooie omgeving! Jullie genieten volop zo te horen (en zien) en voor het weer kun je lezen we beter in Cold Lake zitten dan in NL (lekker hoor!).

Geniet nog van het mooie Canada!

Groeten vanuit Lwd,

Michiel & Marlies

• 04 Juli 2012 - 07:48

Pa En Ma :

Hoi
    Een prachtig verslag en jullie genieten ervan. Je doet heel veel en maakt nieuwe situaties mee. Wij zitten momenteel in Engeland. Een geweldige mooie reis maken we.

• 04 Juli 2012 - 12:50

Mieke:

En weer, zitten de jongens geplakt aan het schem naar het vliegen te kijken.....Echt gaaf wat jullie allemaal doen daar!

• 04 Juli 2012 - 17:44

Aly:

Ik krijg maar niet genoeg van de prachtige fotos. Super hoor.
    Het gaat daar (te) goed met jullie!!
    liefs van Aly.

• 05 Juli 2012 - 20:20

Lies:

Leuk en vooral positief verslag weer Len en Bart, zo te lezen missen jullie Nl totaal niet en is het daar veel leuker!

xx uit de bliksem en t onweer

• 07 Juli 2012 - 09:18

HI:

Hello
    jenica

( jenicaithamar@yahoo.com )

• 11 Juli 2012 - 18:41

Marina, Edwin En Jan:

Hoi Hoi,

Whaaa wat een lekker verslag weer om te lezen. Super hoor. Altijd weer fijn om jullie nieuwtjes weer te volgen.
    Nou hier nog steeds weinig zomer, dus geniet er maar van. Hier nog steeds regen en weinig zon. Ach ja.
    Wel cool met zo'n boot. Wordt je ook wel lekker bruin van. Nou lekker van genieten als Bart er is en tot het volgende verhaal. Enne succes met Theo. Wat een knappert.

Groetjes vanuit het brabantse land.

• 16 Juli 2012 - 19:41

Simon En Yvonne:

Hoi Len en Bart wat weer een prachtig verhaal . Leuk om te horen hoe jullie het naar de zin hebben. Wij gaan vrijdag naar Italië om daar heerlijk te genieten van de zon (hier in NL wordt je ook niet vrolijk van). Verder alles goed hier en wij wensen jullie ook een fijne zomer met heel veel avonturen.