April/ Mei 2012 - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu April/ Mei 2012 - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

April/ Mei 2012

Door: bartenlenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

17 Mei 2012 | Canada, Cold Lake

Hallo allemaal!

Even een extra verslagje tussendoor vanuit Canada! Er is weer een hoop gebeurd :) en mooie foto's die we graag met jullie willen delen!

De winter is hier voorbij. Alle sneeuw is weg, in April lag het meer nog vol met ijsblokken, maar het ontdooide heel snel. Inmiddels dagen met 30 graden gehad dus al het ijs is weg. Geen onverwachte sneeuw buien meer en lekker zomer! Alhoewel, je weet het nooit in Cold Lake...haha..

Het meer is dus weer lekker ontdooit, er wordt al volop met kajaks en kano's op het meer gevaren. Ook de waterski's komen weer uit de garage. Het meer is nog wel behoorlijk koud, het duurt ook wel even voordat het wat warmer wordt! Als het überhaupt opwarmt.. Cold Lake is het grootse en diepste meer hier.. als we echt willen zwemmen kunnen we beter naar een wat kleiner meer gaan, die warmen wat sneller op! Alle campings zijn ook weer open en iedereen is klaar voor de zomer. Wel apart hoe snel het hier omslaat. Alle sneeuw was zo verdwenen en nu zie je elke dag alles groener worden!

De bevers die hier in de tuin wonen hebben we ook weer regelmatig gespot, volgens mij zijn ze wel blij dat hun beverhuis weer begaanbaar is. Ze knagen alle bomen weer door, maar oké, er staan er genoeg in de tuin hier. De poezen vinden dat een heel interessant verschijnsel, waggelende beesten met hele grote staarten en tanden. Ze hebben dan ook nog geen vriendschap afgesloten.

De beren zijn inmiddels ook weer wakker, we hebben ze nog niet in de tuin gehad, maar we hebben gehoord dat ze en wakker zijn, en honger hebben. :) Ik hoor wel dat ze hier al gezien zijn! Ik hoop er binnenkort weer een te zien en op de foto te zetten! Met een vriendin samen gaan we regelmatig hardlopen in het park, zij heeft een beer training gehad en weet ongeveer wat we zouden moeten doen als we oog in oog komen te staan met een beer. Moet helemaal goed komen dus! Regel 1, nooit wegrennen! En regel 2, ook al zien ze er schattig uit, aaien is ook verboden.

Hier in de straat hebben we een moose rondscharrelen, prachtig beest! Ze zijn hun wintervacht aan het omruilen voor hun zomerjasje, dus ze zien er wat raar uit. Helaas voor de Moose is ze van de week aangereden door een auto en lag ze dood langs de weg. We waren er ontdaan van. Nog veel zieliger, haar baby van vorig jaar loopt hier nog wel rond. Nu hopen dat deze kleuter moose het wel overleefd.

Door de warmte en de droogte zijn er veel waarschuwingen voor bosbranden. Er is een grote bosbrand geweest ten zuiden van Cold Lake, in de hele stad rook het naar rook en soms was het er mistig van. Doordat het ook nog hard waaide was het onmogelijk om te blussen. Er moesten zelfs mensen hun huis uit.. maar inmiddels is het onder controle en na een regenbuitje was het ergste geblust. Wel spannend om van dichtbij zoiets mee te maken.

Inmiddels wonen we alweer 10 maanden in Cold Lake. Wat gaat het snel en wat is het leuk! Van de zomer kunnen we onze 1st anniversary vieren met een BBQ in de tuin. Dat zijn standaardfeestjes hier trouwens. Je zet de BBQ aan, nodigt wat mensen uit, maakt een vuur en al deze ingrediënten zorgen voor een hoop gezelligheid!

Bart is weer bijna terug van zijn trip naar Vancouver Island. Hij heeft het erg druk gehad, maar dat is niet erg! In de twee weken dat hij weg was is alles hier veranderd van sneeuw naar groen en zomer! Dat zal lekker thuiskomen zijn! Voorlopig is hij even thuis, wel zo gezellig! We hebben veel plannen om Canada eens goed te gaan bekijken deze zomer! Er is nog zoveel te ontdekken!

We hopen dat het in Nederland ook snel zomer wordt! Zo niet, we hebben nog wel een kamer over! Er is nog wat ruimte deze zomer, dus als je wil boeken, het kan nog! :)

Tot de volgende keer!

Groetjes Bart, Lenny en onze poezenkanjers.

• 18 Mei 2012 - 05:58

Johan:

Hee Lenny,

leuk dat je even op de OK bent geweest. Goed je weer eens te zien en leuk dat je ook even hebt meegewerkt (Net als fietsen.......)

Woon zelf buiten uit maar enige jaloezie krijg je wel met deze mooie verhalen.

Groet

Johan

• 18 Mei 2012 - 20:40

Pa En Ma:

Hoi lenny en Bart
    Mooie foto,s en heerlijk weertje met telkens een zonnetje.
    Geniet met Bart die terug is uit Vancouver.
    Wij zitten op de camping en genieten ervan soms zon soms regen en de wind is stevig. We hebben nog maar weinig gefietst. Pa heeft twee weken vakantie gehad en heeft de buitenboel geverfd.
    Groetjes en dikke knuffel pa en ma

• 19 Mei 2012 - 15:45

Aly:

Hoi Lenny en Bart,
    Weer leuke foto's maar volgende keer graag meer!Ha Ha.(leuk dat je in NS was)
    Wij zitten nu in onze camper in Innsbruck(dikke bui) en kunnen nog skiën hier maar wij gaan door naar de zon in Italie en Kroatie.
    groet,
    Aly.

• 19 Mei 2012 - 15:46

Marina, Edwin & Jane:

Hoi Hoi,

Weer leuk om te lezen, zeker over de natuur en de daarbij behorende bewoners. :-) Altijd gezellig een vreemd behaarde beren in de tuin (of wit gekleurde in de walmart hihi...)

Ja Bart ziet zo nog eens wat van de wereld. Gaaf hoor. Is wel fijn dat je toch af en toe mee kan. Maarja Theo kan je nu ook niet missen. Hij ziet er wel gaaf uit.
    Ben benieuwd hoe je hem gaat rijden?
    Foto's ???

Hier nog steeds koud en regenachtig. We hebben Jane haar 4de verjaardag gisteren gevierd. Maar was wel erg koud hoor ± 10 graden. (Vorig jaar was dat 29 graden. Hmmm smal difference.)

Dikke kus van ons 3-tjes & have fun.

• 19 Mei 2012 - 15:47

Jacqueline:

Haihai!!
    Nou weer een supergezellig verhaaltje!!
    Mooie foto's, eigenlijk had ik ze allemaal al gezien via whats app....leuk hè!!
    Nou enjoy enjoy ik kijk terug op super gezellige meeting hier in Las Holland..was weer lekker ouderwets girltalk...doei doei dikke kus van ons ook van Lukas!!!

• 19 Mei 2012 - 15:48

Jos En Cynthia:

Leuk stuk, succes met Theo je nieuw aanwinst! Wens Bart veel succes met zijn tripjes, fijn dat je ook soms mee kunt.
    X van ons

• 19 Mei 2012 - 15:48