Februari 2012 - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu Februari 2012 - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

Februari 2012

Door: bartenlenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

25 Februari 2012 | Canada, Cold Lake

Hallo Allemaal!

Daar zijn we weer! Cold Lake heeft zijn naam inmiddels waar gemaakt! Het is hier prachtig met alle sneeuw. De winter is de hele tijd heel mild gebleven, met veel zon en de temperatuur die rond het vriespunt blijft hangen, maar we hebben precies 1 week echte winter gehad. Op 20 januari zakte de temperatuur naar -46, echt enorm koud. 1 dag later was het meer volledig dicht gevroren. Wat een belevenis!

Op het meer kun je van alles doen, wandelen, ijsvissen, schaatsen, mountainbiken, met de quads rondscheuren, en zelfs met de auto een rondje doen. Dat laatste pas ik voor trouwens.. het ijs is zo'n 60 of 70 cm dik maar er zit veel beweging in. Soms maakt het meer gewoon herrie! Het geluid is bijna niet te omschrijven, het lijkt alsof Bart een bom gooit met zijn F18 of alsof er een zingende walvis langs zwemt. Door de bewegingen in het water ontstaan er enorme scheuren in het ijs.

Die extreem belachelijk koude temperatuur duurde gelukkig maar 2 dagen! Als je buiten bent en je ademt in bevriest meteen de binnenkant van je neus, je ogen doen pijn en zelfs je longen doen zeer. Niet echt een dag om lekker buiten zijn. Na 2 dagen steeg de temperatuur weer naar 0 graden, je begrijpt dat dat voelde als zomer! Iedereen in t shirts naar buiten!

We zijn net terug van skiën, we zijn naar Banff gereden waar we een geweldige tijd hebben gehad! We zijn op tijd vertrokken vanuit Cold Lake, onderweg weer veel moose en ander wild gezien, en net na de lunch kwamen we aan in Banff. Belangrijke dingen eerst gedaan, echte Nederlandse dropjes kopen! 500 gram muntdrop voor 16 dollar, maar ach, je moet er wat voor over hebben!

We hebben geskied in Banff en in Lake Louise, 2 geweldig mooie gebieden. Het was het drukste weekend van Canada vanwege een feestdag die we hier hadden, maar daar was niks van te merken. De pistes zijn hier enorm lang en breed, en heel veel liftjes.

Bart heeft een oefening gehad in Florida, hij heeft veel gevlogen en we willen jullie even mee laten genieten van zijn vliegkunsten. Als je de volgende link opent kun je een filmpje bekijken wat Bart vanuit zijn F18 heeft genomen!

en

De volgende oefening staat alweer gepland, wederom Florida. Dat doen die Canadezen toch wel goed, alle oefeningen zijn in warme zonnige gebieden!

De tijd dat Bart in Florida zat had ik bezoek van mijn moeder, erg leuk! Heerlijk als er bijna echte Nederlandse hutspot voor je gekookt wordt! Bedankt mam!

Verder gaat alles prima in Cold Lake, iedereen weet dat Cold Lake geen bruisende stad is, maar het heeft zo zijn charmes! Iemand zei tegen ons, you will love it, or you hate it, and sometimes both! En daar zit wel wat waarheid in. Cold Lake heeft ontzettend veel te bieden als je van uitdoor dingen houdt, maar wat minder qua uitgaan.. maar gelukkig hebben we Edmonton om de hoek!

Wij hebben ook weer wat reisjes gepland voor dit jaar, maar de eerstvolgende is naar Nederland!!! Jippie! Ik kom een maand lang naar Nederland, Bart ietsje korter. Heel veel zin in! Lekker de tijd om iedereen te zien en non stop Nederlands praten!

Dus tot snel!!

Groetjes Bart en Lenny, Archibald en Ushi!

• 25 Februari 2012 - 19:49

Vul Hier Je Naam In :

Vul hier je reactie in...Hoi lenny en Bart een leuk verslag . ik heb genoten bij je en de kruudplaatjes waren heerlijk.
    Kus pa en ma

• 25 Februari 2012 - 22:44

Lies En Gb:

wooow 46 graden onder nul da's eg wel kouddd!!!!! Met recht een cold lake ;)

echt tof dat jullie naar nederland en o.a. Ons huwelijk komen. C you then!

(en skypen snel len :D)

• 25 Februari 2012 - 23:33

Cristian:

Ola, weer een leuk verhaaltje! Eindelijk eens te pakken gekregen met Skype.. doen we vaker. En erg cool filmpje Bart!

• 26 Februari 2012 - 08:18

Mieke:

Hoi!
    Wat een mooi verhaal weer! Iwan en Joris zijn helemaal enthousiast over de filmpjes in de straaljager. Ziet er ook echt gaaf uit hoor!

Veel plezier met jullie bezoek aan Nederland!

Groetjes, Mieke

• 26 Februari 2012 - 09:37

Marina:

Zoals elke keer weer leuk om te lezen wat er zoal gebeurd en wat jullie doen.

Brr wel koud hoor. Was het hier al beu na een weekje flinke vorst met af en toe -15.
    We zijn gisteren heerlijk met alles dames wezen lunchen en daarna cakejes versieren. Was erg leuk, we miste je wel. Voor herhaling vatbaar dus de volgende keer ben je er hopelijk wel bij. Wanneer kom je naar nl.? Ben je er ook bij met het jubileum van oma en opa. We hopen jullie dan te zien.
    Dikke kus

• 26 Februari 2012 - 09:48

Maysoon:

Ahhhh je komt al bijna gezellig een bakkie doen hier :P!

Maar ohhhh die foto's die lynx en die wolven geweldig! Waar was dat in de buurt van Cold Lake? Echt keigaaf om die in het wild te zien!

Tot gauw meis ! X

• 26 Februari 2012 - 10:22

Marlies & Michiel:

Bart en Lenny, wat een betoverende plaatjes met al dat sneeuw en ijs! Hier in NL hebben we ook wat sneeuw en ijs gehad maar bij lange na niet zo mooi als bij jullie.

Thumbs up voor Bart zijn vliegfilmpjes, über cool : )

En als jullie behoefte hebben aan Hollands goed (stroopwafels, drop etc.) dan sturen we gerust een 'overlevingspakket' jullie kant op!

Groetjes vanuit Friesland

• 27 Februari 2012 - 13:46

Simon En Yvonne:

Hoi Lenny en Bart,

Wat weer een leuk verslag en wat een prachtige filmpjes !! Wat moet dat een heerlijk gevoel zijn om daar zo boven in de lucht te hangen . Vet stoer hoor !!!!!! we hopen jullie even te spreken of natuurlijk te zien als jullie weer in nederland zijn . Liefs en een dikke kus van ons allemaal

• 01 Maart 2012 - 12:08

Aly:

Dank voor de update, tot ziens in het voorjaar, ik hoop dat ik je nog even zie dan.
    groet van Aly.