Januari 2012 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu Januari 2012 - Reisverslag uit Sjanghai, China van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

Januari 2012

Door: bartenlenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

02 Januari 2012 | China, Sjanghai

Hallo Allemaal!

Ten eerste voor iedereen die dit leest, de allerbeste wensen voor het jaar 2012! Ik hoop dat iedereen een leuke kerst heeft gehad en nu weer vol energie het nieuwe jaar in gaat.

Als wij zo terug kijken op 2011 is er echt een hoop gebeurd. Op 1 jan 2011 wisten we net 2 weken dat we naar Canada moesten verhuizen. Toen we de schrik wat te boven waren volgden er drukke en spannende maanden. Binnen een zeer korte tijd moesten we ineens zulke grote en belangrijke beslissingen nemen! Sommige beslissingen waren erg moeilijk dus bedankt mensen die mij en ons daarin gesteund hebben!
Iedereen die bij defensie werkt weet dat defensie niet echt mee helpt, maar alles is redelijk goed gelukt en nu na een half jaar Canada zijn we hier goed gesetteld.

In Cold Lake gaat alles prima, de winter valt tot nu toe reuze mee. Het is erg mild, de temperatuur ligt rond het vriespunt en het meer is nog steeds niet bevroren! Ik hoop wel dat dat nog een keer gebeurd, lijkt me wel een belevenis! Moet het wel even een week lang -30 worden ofzo brr.. De zon schijnt hier wel tenminste altijd, dat is echt super!

We hebben ook weer wat afgereisd, in november naar New York met Maaike, het was geweldig! Erg fijn om tijd met mijn zus door te brengen! Na New York volgde Shanghai!
China, wat een belevenis! Een compleet andere wereld! We hebben de kerstdagen doorgebracht met de van de Berghjes. Erg leuk om met zijn allen bij elkaar te komen in China. Pa en ma van de Bergh hebben ons heel veel kunnen laten zien in een korte tijd!

Bart heeft de conversie inmiddels afgerond, hij kan nu echt F 18 vliegen! Betekent ook dat hij naar een nieuw squadron gaat met nieuwe mensen. In januari mag hij gelijk 4 weken op oefening in Florida, daar waar de zon schijnt en het warm is! Hopelijk kan ik mee en kan ik ook even in de zon liggen :)

Dat was het weer voor nu! We zitten nog wat in de jetlag modus, dus duurt een paar daagjes voordat we ons ritme weer hebben.

Liefs Bart en Lenny en poezen!

• 03 Januari 2012 - 06:45

Rianne:

Voor jullie ook de beste wensen voor een nieuw jaar Canada!

Je verhaal was weer super tof om te lezen! Na jullie bezoek aan china blij dat je naar Canada moest verhuizen en niet naar China?
    Het regent hier echt onwijs! Ze hadden een horrorwinter voorspelt, maar dat valt mee.

Tot snel!
    Liefs Rianne

• 03 Januari 2012 - 07:03

Johan Beugeling:

Dag Lenny en Bart,

ook vanuit hier een heel fijn 2012 gewenst.

johan

• 03 Januari 2012 - 08:52

Cristian:

Jullie ook de beste wensen voor 2012! Dat je maar veel paardjes mag rijden en Bart veel "mighty" Hornet mag sturen.

Groetjes,

• 03 Januari 2012 - 09:52

Cecilia:

Hoi Bart & Lenny,

Alle goeds gewenst voor 2012!! Wat een mooi verhaal heb je er weer van gemaakt, met mooie foto's erbij!
    Hebben jullie het pakketje nog ontvangen, verandert het NAPO adres ook als Bart verandert van squadron?

Tot gauw weer! Liefs

• 03 Januari 2012 - 11:09

Lies:

Wat een aparte ski techniek heb jij Len!!
    Superleuk dat jullie zoveel van de wereld buiten Nederland zien zeg, dat is dan weer een voordeel van de plotselinge gedwongen veranderingen in jullie leventje afgelopen jaar..
    Supergrappige foto ook van jullie op zn chinees hihi
    Mijn leestekens zoals uitroeptekens en smileys doen het ff niet op de laptop. Wel jammer want daar ben ik altijd dol op zoals je weet.. GB heeft een dan wel een Apple sticker op geplakt maar het blijft gewoon een Sony Vaio met kuren...

Hier is het inmiddels enorm shitweer. Hoor net dat de ANWB er maar weer es een alarm uit heeft geknald. Ja we blijven lekker mopperen hier in Holland hoor! Niks te missen! Haha
    Ik ga toch maar naar stal. Druk bezig in mn vakantie met de trouwvoorbereidingen trouwens.. nog maar 3 maandjes en dan ben ik een getrouwde vrouw en zit GB aan de Ball and Chain!! Haha!! Heeee ze doen het weer!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Kus lieverd hopelijk ben je al wat van je straalbeen af. XXXXXXX

• 03 Januari 2012 - 12:24

Yvonne En Simon:

Hoi Lenny, jullie ook de allerbeste wensen voor het nieuwe jaar ! Bij ons gaat alles zijn gangetje. Inge haar vriend uit Italië woont nu bij ons in en is begonnen met zijn nieuwe baan hier in Nederland.
    Marije woont ondertussen in Dokkum bij haar vriend Ronald.
    En wij ..................gaan lekker door met ademhalen en genieten van onze meiden en a.s. schoonzonen.
    Tot horens liefs van simon en yvonne

• 03 Januari 2012 - 13:30

Joke En Wim:

Hoi Lenny en Bart,

Ook voor jullie de beste wensen voor 2012. Zit bij je mams aan de thee.
    Het weer is niet best, regen en storm.
    Over twee weken hopen wij te verhuizen naar de Karekiet. Erg druk momenteel.
    Martine en Martin verwachten dan ook ongeveer de baby. Erg spannend allemaal. Zo te horen red je daat wel in Canada.
    Jullie zien zo wel veel van de wereld.
    Hartelijke groet van Wim en mij.

• 03 Januari 2012 - 13:50

Pa En Ma Ghijsels:

Hoi Lenny en Bart

Leuk verslag van je en ook bij jullie wil het niet winter worden. We beleven nog steeds herfst met storm en regen. Het avontuur China hebben jullie achtEr de rug en genoten van de chinezen.
    Pa gaat morgen alleen naar Harlingen en dan gelijk door naar Hamburg ik kan niet mee omdat ik naar de wereldwinkel ga.
    Dikke knuffel. Pa en Ma

• 03 Januari 2012 - 15:29

Sjouk!:

Hoi Schatten!

Ik heb het al gezegd maar natuurlijk ook nog via deze manier, Happy New Year!
    Het blijft leuk om elke keer jullie verhalen te lezen, ookal vertel je het me ook via skype. Hahaha.

Ben heel benieuwd of het 'lake' nog gaat bevriezen, zou leuk zijn.
    Tsja.. die foto van jou op je ski's.. weet je zeker dat dat helemaal goed gaat\? Haha

Spreek je snel weer schat, en fijn dat jullie weer "veilig" in Canada aangekomen zijn!

dikke kus en WitLof!

• 03 Januari 2012 - 19:27

Annemieke:

super gaaf om je belevenissen zo mee te lezen!!!en florida!!!!!ik zou maar in zijn koffer kruipen...zo lekker daar!!!
    veel plezier!!

• 04 Januari 2012 - 06:11

Bart En Lenny:

Iedereen bedankt voor de super leuke reacties! Wat ik daar met skien aan het doen weet ik ook niet zo goed haha..

en Cecilia, we hebben nog geen pakketje gehad, maar soms duurt het heel lang! Het Napo adres blijft hetzelfde!

• 04 Januari 2012 - 21:09

Barbara:

Hee!
    Alles wat wenselijk is (geluk, gezondheid, liefde etc etc).
    Wat een jaar hebben jullie gehad, hè. Zeker als je het zo achter elkaar leest. Allemaal ervaringen, die neemt niemand je meer af, meid.
    Super dat Bart nu F18 mag vliegen. En Florida, ja, volgens mij moet je toch mee als zijn manager ofzo, hahaha.

Benieuwd of het meer nog gaat bevriezen. Gaat alles goed met de katjes? En hoe loopt je paardenbusiness?

Nou, ik lees je wel weer!

Groetjes,

Bar

• 05 Januari 2012 - 20:25

Francien:

Lieve Lenny en Bart! Natuurlijk voor jullie ook de beste wensen en wat hebben jullie idd in korte tijd veel beleefd! Maar wel allemaal superleuke dingen. Dingen die je voor geen goud had willen missen denk ik! we missen je hier wel hoor! Vooral tijdens de nog altijd gezellige girls avondjes!
    Liefs Francien