September 2011 - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu September 2011 - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

September 2011

Door: bartenlenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

05 September 2011 | Canada, Cold Lake

Hallo allemaal!

Het is alweer September! Nog even genieten van het mooie weer voordat de winter inslaat! Iedereen zegt hier dat de winters nogal koud zijn, dus we zijn benieuwd! We vragen ons af hoe lang het mooie weer nog blijft.. nu is het namelijk nog steeds 25 tot 30 graden met veel zon. We hebben een aantal koude nachten gehad tot bijna het vriespunt waardoor alle muggen weg zijn, dus het is nu heerlijk om buiten te zijn. We hebben er al heel wat bbq avondjes opzitten.

Bart en ik zijn allebei jarig geweest, daar hebben we uiteraard een borrel op gedronken! Ik heb een bbq georganiseerd voor wat mensen en in Canada is het de gewoonte dat iedereen zijn eigen drinken meeneemt, dat wist ik niet dus hadden we een koelkast vol met drank waar we de volgende bbq ook van kunnen genieten! Handig.. :)

Het gaat nog steeds allemaal goed hier, we hebben het nog steeds naar ons zin. Het begint ook steeds meer als 'thuis' te voelen. Ons sociale kringetje begint ook langzaam wat uit te breiden. Op het werk gaat het ook goed, Bart is bijna klaar met de conversie en gaat deze week voor het eerst in een echte F18 vliegen.. daarom zijn we tenslotte hier, dus dat is hartstikke mooi! Er staan al wat leuke tripjes voor hem in de agenda.

We maken ook heel wat mee hier, inmiddels hebben we behoorlijk wat wildlife gezien, maar dat ik dat wildlife in onze eigen tuin zou zien was toch wel schrikken. Ushi en Archibald waren buiten aan het lijntje toen ik ze even ging checken. Ze zaten allebei verstopt onder de bbq, geen idee waarom dus ik loop rustig door de tuin heen om hun lijntjes uit de knoop te halen, komt er ineens een beer uit de bosjes. Dat was toch wel erg dichtbij! De poezen meteen naar binnen gedaan! Ik heb natuurlijk wat foto's gemaakt! Inmiddels hebben we nu zo'n 5 beren in de tuin gehad en dat is best bijzonder maar toch ook wel raar. Ze blijven gevaarlijk. We lezen hier in de krant dat het toch wel een probleem is, ze worden dan gevangen en ergens ver weg weer opnieuw uitgezet.

Door alle vromen van communicatie, we hebben email, skype, facetime, viber, whatsapp, facebook.. voelt het soms alsof we minder ver weg zijn dan het is. Het blijft natuurlijk 8000 km, maar ben erg blij dat we met iedereen makkelijk contact kunnen houden! We zijn even een kort weekje in Nederland op bezoek geweest en het voelde alsof we nooit waren weggeweest.
Op de terugweg zaten onze koffers vol met NL lekkernijen, oa stroopwafels, we hebben er zelf nog niet een gehad, maar wel uitgedeeld, op die manier maak je snel vrienden haha.. Canadezen vinden stroopwafels delicious!

Dat was het weer even voor nu. Tot de volgende keer weer! Hopelijk nog steeds vanuit een warm Cold Lake...

Liefs Bart en Lenny

• 06 September 2011 - 05:31

Cecilia:

Wat klinkt het allemaal leuk zeg! En hoe was de week in Nederland? Hoe is het met oma? Ik hoop dat het wat beter gaat? En leuke foto's er ook weer bij hoor!

Bart heel veel plezier & succes, zal wel even wennen zijn! Maar het gaat je ongetwijfeld lukken en bevallen!

Lenny ook veel plezier & succes met de cursussen!
    En tot gauw weer!
    XC

• 06 September 2011 - 06:42

Aly:

Hoi Lenny en Bart,
    weer een leuk verslag van jullie.
    Ik lees het met genoegen, veel succes en lekker genieten van het mooie weer.Hier valt de herfst al in.
    groet van Aly.

• 06 September 2011 - 07:19

Rianne:

Hey meis!

de babybeer in de boom is echt zoo stoer!!

Succes met je cursussen en Bart met zn eerste vluchten daar!

Liefs,
    Rianne

• 06 September 2011 - 08:51

Lies:

Wanneer was Bart ook alweer jarig????? Stom zeg, wist ik helemaal niet (meer)>..... :( Ik ga ook cadeautjes voor hem opsturen. Hoe oud is hij geworden???? Kom op gewoon zeggen!!!

Over jarig gesproken: ik word vrijdag alweer 31 en vind het jammer dat jullie er niet bij kunnen zijn maar wel zoooooo leuk dat we elkaar gezien hebben vorige week!!! :D

Dikke zoen, tot skypes-whatsapps-mails!!

• 06 September 2011 - 14:26

Marina:

Altijd weer leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie.
    Is zo nu en dan wel handig om even over te vliegen om te shoppen :-) Ik begreep dat dit niet de echte reden was voor jullie korte terug komst, maar toch wel handig voor de voorraad in de kast.

Bart suc-6 met de F18 we zijn benieuwd of het bevalt. Altijd toch weer leuk om iets nieuws te proberen.
    Ben benieuwd hoe het weer over enkele weken zal zijn. Hier is het guur en frisser aan het worden. Vandaag is het net herfst.

groetjes Marina en de rest van de fam.

• 06 September 2011 - 21:21

Leonie:

Hee avonturiers!

Wauw beren in je tuin! Nou dan sta je inderdaad wel even te kijken lijkt me;)!
    Fijn dat het allemaal goed gaat met jullie! Mooie fotoos hoor allemaal. En leuk Lenny dat je ook lekker met de paardjes aan het werk bent!
    Nog van harte gefeliciteerd met jullie verjaardagen! En lekker hoor veel bbqen!
    Bart veel succes van de week als je begint met vliegen en Lenny veel succes met cursussen in de sportschool! Goed bezig;)!

Liefs Leonie

• 07 September 2011 - 13:24

Sjouk!:

Hoi Lieverd!

Wat een leuk verhaal en die foto's blijven echt Fantastisch! Wat ben je ontzettend knap zeg.
    Moeten deze week echt even bellen, I miss you.

Dikke dikke kus voor jullie beide
    Witlof, Sjoukje

• 07 September 2011 - 14:35

Johan:

Heeft even geduurd voor ik dit hier vond. prachtige site.
    Leuke verslagen. Ik ben onder de indruk lenny.

Groetjes

• 08 September 2011 - 18:33

Roel En Iris:

Weer leuk om te lezen hoe het daar in Canada reilt en zeilt! Maar die beren dat blijft nog steeds apart om te lezen!!

We facetimen nog!!

Greetings

Roel & Iris

• 08 September 2011 - 18:49

Cris:

Wat een leuke verhaaltje weer.
    Wat is jullie Skype/Facetime adres/naam?
    Dan voeg ik jullie even toe.

Grts,
    Cris

(skype: Crizz_322)
    (facetime: c.schrik@chello.nl)

• 09 September 2011 - 16:58

Lena:

Hey Lenny en Bart,

Erg leuk die verhalen van wat jullie allemaal beleven! Fijn om te lezen dat het goed bevalt. Die beren in de tuin zijn wel heftig zeg!!!! Maar leveren wel prachtige plaatjes op.
    Heel veel geluk!

Groetjes, Lena

• 06 Oktober 2011 - 09:56

Aly:

Lenny,
    Hoorde dat je op de OK was geweest.
    Volgende keer even op dinsdag, woensdag????? :-)