1 maand voorbij! - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu 1 maand voorbij! - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

1 maand voorbij!

Door: bartenlenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

06 Augustus 2011 | Canada, Cold Lake

Lieve allemaal!

Inmiddels wonen we alweer iets meer dan een maand in Cold Lake, en tot nu toe bevalt het ons prima.. stiekem boffen we wel natuurlijk dat we hier mogen wonen! Het weer is nog steeds heerlijk, warm, veel zon, lijkt wel vakantie! Alle spullen zijn uitgepakt en we zijn gesetteld.

Bart is inmiddels begonnen met werken, elke dag vertrekt hij om 8 uur naar de basis om te studeren. Het is wel even zwaar voor hem, omscholen..veel studeren..maar dat komt goed. Inmiddels zoveel geleerd dat ik straks ook weet hoe ik een F18 moet opstarten haha..

Als Bart aan het werk is vermaak ik me tot nu toe prima, er is een hoop te doen. Boodschappen doen alleen al vergt een hoop tijd... soms mis ik de AH wel, maar goed, je kan hier bijna alles krijgen. Behalve lekker brood, satesaus, tomatensoep, stroopwafels, bami, erwtensoep met worst ( voor straks in de winter ) lekkere kaas.. en drop. Verder heb ik nog weinig gemist!

We beginnen ook een sociaal kringetje te krijgen. Het is nog een kringetje.. ik heb inmiddels 5 (!) favoriete nummers in mijn telefoon, maar het begin is er!

Verder leren we Cold Lake nu ook wel een beetje kennen en het stadje heeft zo zijn charme. Het meer is geweldig, door het warme weer is iedereen buiten. We kunnen hier geweldig mountainbiken.. stel je voor dat je aan het fietsen bent en er rent ineens een joekel van een beer voor je uit.. is toch wel bijzonder! Qua outdoor leven is er genoeg te doen! De mensen zijn hier ontzettend aardig.
Bart en ik trekken er een hoop op uit, vorige week zijn we een dag met de quads weggeweest en we hebben ontzettend veel lol gehad! We voelden ons net kinderen die dingen deden die eigenlijk niet mochten haha.

Ik ben bezig om een werkvergunning te krijgen, dat valt niet mee, maar het gaat lukken! Ik ga in september een cursus doen voor groepslesinstructeur en dan kan ik daarna beginnen in de sportschool en wat lessen gaan geven. Heb ik heel veel zin in!

De eerste visite komt ook! Pa en ma Ghijsels komen in oktober een paar weken de boel verkennen!

Liefs Bart en Lenny en de poezen!

  • 06 Augustus 2011 - 18:26

    Cecilia:

    Wat heerlijk om weer te lezen van jullie! Nog beter om te weten is dat jullie het er zo goed hebben! Is het ook een idee als we af en toe eens een pakketje versturen met Hollandse spulletjes? Makkelijkste zou dan een napo adres zijn natuurlijk! En Lenny, nu beginnen als sportinstructrice en dus terugkomen als f18 instructrice? Lol...
    Nou, genietse weer en voor Bart veel succes met leren! Tot gauw weer!

  • 06 Augustus 2011 - 18:44

    Bart En Lenny Van De Bergh:

    Jij bent snel Cecilia! Ons Napo adres is

    BJP van de Bergh
    W-ID 19169
    1NLD DET Cold Lake
    Napo 637
    3509 VP Utrecht

    was ik nog vergeten, maar pindakaas hebben we hier ook niet! Tenminste niet de echte van calve!

  • 06 Augustus 2011 - 19:27

    Maysoon:

    Ahhh wat een leuk stukje weer : D! Heerlijk aan de rijerij daar! Wat een schitterende omgeving is het zeg!

    pakketjes opsturen met hollandse mjammie's vindt ik ook helemaal een top idee *noteert adres : p* have fun and keep us updated !

    Huggs and kisses!

  • 07 Augustus 2011 - 01:28

    Sjouk:

    Hooooooi lieverds,

    Leuk om weer een verhaal van jullie te lezen, ondanks dat we regelmatig contact hebben. De foto's en verhalen klonken heel leuk en gaaf allemaal.
    Wat ontzettend fijn dat je ouders het mooie Cold Lake gaan opzoeken. Fijn!

    Spreek je snel weer meid, en. Vergeet niet om te blijven genieten!
    Dikke kus en Witlof,
    Sjouk

  • 07 Augustus 2011 - 08:08

    Elise & Olivier:

    In een woord: WOW!! Ik blijf het geloof ik zeggen.. Het is ook zo ongeloofelijk allemaal. Het ziet er in ieder geval uit, dat jullie het super naar je zin hebben!! Goed om te zien en om te weten :) Leuk dat je ouders al snel komen, 2013 kun je voor ons reserveren. Moet je me alleen nog laten weten in welke tijd van het jaar, we het beste kunnen komen!!
    We mailen snel weer, in de tussentijd natuurlijk weer lekker veel lol maken!!

    Liefs van ons

  • 07 Augustus 2011 - 08:59

    Marina:

    Hoi Lieverds,
    Nou het leest nog steeds als een groot avontuur. Super hoor. Zeker dat dagelijks paardrijden daar zou ik ook wel aan kunnen wennen. En zeker het out door leven. Heerlijk.... Maar de winter zal ongetwijfeld anders zijn.

    Als je een pakketje op stuurt naar jullie toe, hoelang duurt het dan voor dat het bij jullie is?

    Succes met de werkvergunning. Zou wel fijn zijn als je deze hebt. En Bart succes met studeren. Best heavy maar het is voor een goed doel. Veel plezier en genieten.
    Dikke kus van ons 3-tjes


  • 07 Augustus 2011 - 09:52

    Cris:

    Zo te zien vermaken jullie je wel in CL.
    Als je van beef jerky houd, in CL zit een slager met vele soorten, die je nog kan proeven ook.
    Sizzler succes met de mighty hornet cursus en Lenny met de werkvergunning.

    Groetjes

  • 07 Augustus 2011 - 18:25

    Christina:

    Heerlijk wat een avontuur!! Leuk dat je ook daar je werk als instructeur op gaat pakken. Je krijgt t nog druk! :) Gave buitenritten en adembenemende views. Wat een genot!

    Super dat je ouders al redelijk binnenkort langskomen, weer even een stukje 'thuis'. Allebei veel succes met studeren en hopelijk snel weer een update van jullie avonturen. :)

    Liefs uit Friesland

  • 16 Augustus 2011 - 10:37

    Lies:

    Hey len en bart! Echt megastom, je reisverslag stond gewoon in mn SPAM! Dat KAN toch niet!?!???!!?! Schande! Maar gelukkig whatsappen, mailen en skypen we. Ik kom dus niks tekort (en jij ook niet ;))

    Toffe foto's zeg! Ziet er allemaal super uit. Stoer met die gun, en lekker buiten de hele dag. Wel echt nokken met je berenjacht Len. Zou leuk zijn als je gewoon heel terugkomt namelijk. ;)

    Wat een knappe paardjes daar, die Jazz... wat een stuk! Lijkt me vet leuk om samen reisje te maken daar Len. Ik ben druk aant sparen dus komt vast goed in 2012. Wel even trouwen tussendoor... ;)

    Kus!

  • 16 Augustus 2011 - 10:38

    Lies:

    Ja ik ga trouwen dus he... !! Ik denk ik vul het maar even aan nog, want straks denkt iedereen dat jij gaat trouwen en gaan ze allemaal feliciteren hahaa!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart en Lenny

Op 20 juni 2011 verhuizen wij en onze katten Archibald en Ushi naar Cold Lake, Alberta in Canada. Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van onze avonturen!

Actief sinds 22 April 2011
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 97607

Voorgaande reizen:

04 Juli 2011 - 30 November -0001

Wonen in Canada!

Landen bezocht: