Alweer twee weken in Cold Lake - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu Alweer twee weken in Cold Lake - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

Alweer twee weken in Cold Lake

Door: bartenlenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

17 Juli 2011 | Canada, Cold Lake

Lieve Allemaal,

Wat vliegt de tijd toch voorbij! We zijn alweer twee weken in Cold Lake en er is een hoop gebeurd. Inmiddels zijn we uitgepakt en kan het gewone leven weer beginnen. Het duurde allemaal wat langer dan gepland, pas afgelopen donderdag, na anderhalve week in een hotel geleefd te hebben, reed de verhuiswagen voor. Twee mannen hebben alles uitgeladen en vervolgens hadden wij twee dagen nodig om alles een plekje te geven...!
Het allerbelangrijkste deden we eerst, tenminste voor Bart, de tv en playstation haha..

Het was erg leuk om alles uit te pakken, het is zo lang geleden dat je bent vergeten wat je allemaal mee had..dus sommige dingen voelen als cadeautje!

Verder vermaken we ons tot nu toe prima, het weer hier is wisselend, erg warm, af en toe een onweersbui, en weer erg warm. Prima te doen. We verkennen Cold Lake wat en doen leuke dingen. Ik heb al veel paardgereden en heb zelfs Bart op een paard gekregen! Ook lopen hier gewoon beren langs de weg, best bizar! Ze zien er wel erg knuffelig uit, maar het wordt sterk afgeraden ze te gaan aaien ;) Het strand is om de hoek, alleen het water van Cold Lake is nogal fris...brr

We hebben ook alles geregeld, het werkt in het buitenland allemaal heel anders dan je gewend bent, dus veel uitzoeken, vragen, heen en weer rijden tussen het ene kantoor en het andere, maar het is gelukt.

Inmiddels hebben we ook weer vervoer om Canada mee rond te crossen. Als eerst hebben we een Cadillac gekocht, uit 1979, best humor, de auto ziet er niet uit, maar dat maakt het juist leuk! Verder om normaal mee rond te rijden en om mensen op te halen van het vliegveld ( wie komt er?? ) hebben we een goede allwheel drive gekocht.

Archibald en Ushi, onze twee kanjers, voelen zich ook weer helemaal thuis tussen hun eigen spulletjes. Ze hebben ons de lange reis in het vliegtuig wel vergeven nu.. :)

Bart gaat van de week maar eens op de basis kijken, er moet hier natuurlijk ook gewerkt worden!!

De logeerbedden staan hier klaar, niet allemaal tegelijk, maar iedereen is welkom in Cold Lake!

Liefs Bart en Lenny

• 18 Juli 2011 - 04:13

Mieke:

Fijn dat jullie nu alle spullen hebben en er lekker je eigen plakje van kunnen maken. En die cadillac, echt heel gaaf!!!

• 18 Juli 2011 - 06:18

Breezy:

Hoi bart en lenny, wat gave fotos!!! Het lijkt echt zo mooi daar! Wat een leuke avontuur! Kusjes uit Grunn ;)

• 18 Juli 2011 - 06:53

Judith:

Wat fijn dat jullie lekker je eigen spullen weer hebben!
    Ziet er goed uit allemaal!
    Lekker genieten en veel plezier!

Groetjes,
    Judith

• 18 Juli 2011 - 07:00

Lies & GB:

Hey bartenlenny, archer en sushi!!! Heheheheh (missen jullie ons al gnagna)
    Hier is het pleurisweer, heb een koortslip en mis jullie!! Maar verder alles wel goed hoor. Wat ziet het er grappig uit, al jullie bekende spulletjes ineens in een ander huis en ander land. Maar alles went.. dat logeerbed ziet er appetijtelijk uit zeg... ik zag mijn naam erop staan klopt dat?? Hihi
    Wat een gave auto's ook! En dat westernrijden staat je leuk Len. Wel even een hoed nog opzetten dan ben je helemaal cowgirl!! ;)
    Zal gauw weer langere mail sturen. Dikke zoen en succes met uitpakken verder!

• 18 Juli 2011 - 07:11

Marlies & Michiel:

Wat gaaf die beren! Fijn om te zien dat de katten zich thuis voelen. En hoe vond Bart het paardrijden? Is hij overstag zodat jullie samen buitenritten kunnen maken of lonkt de playstation meer?

Geniet van de prachtige omgeving!

Groetjes uit Lwd!

• 18 Juli 2011 - 07:38

Aly:

Indrukwekkend dit alles, en dan bedoel ik niet alleen de beer.
    Rituals is ook jou favoriet zie ik Lenny.
    Een warme groet uit koud Friesland van Aly.

• 18 Juli 2011 - 07:45

Willemijn:

Len!! Wat ben je verweg!!
    Blij dat jullie alles hebben ingericht, uitgepakt en het weer op jullie oude vertrouwde huis gaat lijken. Als je nu beren op de weg ziet, is het iig meenes :D

Have fun daar!! Dikke kus, wil

• 18 Juli 2011 - 08:08

Monique & Joost:

He lieverds,

Wat goed om te horen dat jullie heel zijn aangekomen en de spulletjes een plekje krijgen.Wat zien jullie auto`s er cool uit.
    Hier is het k.. weer. Gelukkig komt Joost donderdag weer thuis. Eindelijk. Duurt allemaal maar erg lang.
    Zet hem op daarzo.
    We mailen. Groetjes en knuf Monique en ook natuurlijk van Joost

• 18 Juli 2011 - 08:57

Annemieke:

super leuk voor jullie dit avontuur!!!

geniet ervan!!!

• 18 Juli 2011 - 09:12

Ytje:

hoi lieffies.
    die mafia staff car.......hahahahaha, wat een ugly! inderdaad echt humor~!
    Fijn dat je nu wat gesettled bent, kan het thuis worden.
    Lekker weer daar , hier regent het hondenhokken, gelukkig gaan we (pas ) 4 augustus naar kusadasi, heerlijk 2 weken niets doen en baden in luxus. ZAAAAAAAAAAAAAlig. in April '12 ga ik met Larissa weekje naar new york, super leuk en veel zin in. Om te vieren dat ik 50 en Larissa 18 wordt. Mooie gelegenheid, lekker werken aan de moeder dochter band, hihi.
    Ik hoop zeker een keer jullie kant op te kunnen, ik zie de vlucht naar new york als therapie in lang vliegen.
    Alles gaat hier zijn gangetje, gister eindelijk de deuren op de overloop boven af geverfd, al die panelen, brrrrrrr. Maar het is prachtig geworden.
    Ons volgende project is dan het kantoor om toveren tot woonkeuken, heb ik enorm veel zin in, met zo'n giga fornuis om heerlijk uitgebreid te koken. Altijd dat gekut met 4 pitjes, bleeeeh. Gerard is het vooral zat, dus dat motiveert!
    Fijn dat je lekker en veel paard kan rijden daar, volop ruimte. Ga je ook leren schieten? kan daar prima, rijtje conservenblikken op een rij en go... lijkt me altijd wel stoer om dat te kunnen. zo kinderachtig.
    denk er aan om de komende winte, want die komt ook een sneeuwscooter te hebben. lekker over het meer. trouwens, kajakken kan ook prima op het meer.
    ik zou tijd te kort hebben daar geloof ik... mmmmjaaaa. Hoe voelt het zo met de familie far and away. kun je daar wat mee uit de voeten?? lijkt mij het ergst. Als je een foto van de Oldehove moet hebben zeg je 't maar...
    Ik ga een bakkie doe, een hele fijne warme dag nog aan het koude lake, ps : zwemmen met een surf pak aan kan best. liefs van Ytje

• 18 Juli 2011 - 09:33

Rianne:

Klinkt goed! Eindelijk jullie spullen. Archibald ziet er wel tevreden uit zo..

Esther komt gewoon met haar man naar Canada he! Super stoer.

Tof dat je lekker aan t paardrijden bent!

Knuf vanuit Nederland!

Liefs,
    Rianne

• 18 Juli 2011 - 10:32

Michel & Nelleke:

Hoi B&L. Wat ziet dat er goed uit zeg! Mooie wagens en mooi huis! Dat wordt denk ik wel genieten. Dat logeerbed komen we zeker eens bekijken! Oja, Lenny die Playstation is ook best belangrijk hoor ;-)
    Veel plezier daar en zal binnenkort ff bellen!

• 18 Juli 2011 - 10:43

Marina, Edwin En Jan:

Hoi Lieverds,

Tja wat je zegt time fly's. Ben blij om te horen dat jullie spulletjes goed zijn aangekomen.
    Hier is alles goed, behalve het weer. Echt super veel regen regen regen en nog meer regen. Bléeeee.
    Oma Mieke is nu met Jane op de camping. En Ed en ik moeten gewoon werken. Net als Bart zometeen. Wanneer gaat ie officieel van start? Hé dat western rijden ziet er ook wel heel cool uit, als we nou komen, krijg ik dan een spoed cursus western les. :-)

Nou gaan jullie lekker genieten van alle nieuwe dingen en dan gaan wij nog even van de regen genieten. Ach nog 1 weekje en dan hebben wij lekker vakantie.

Have fun.

• 18 Juli 2011 - 10:43

Marina, Edwin En Jan:

Hoi Lieverds,

Have fun.

• 18 Juli 2011 - 15:32

Mariena:

Hoi Lenny (en Bart natuurlijk),

Wat fijn om te horen dat alles daar goed gaat en naar de zin is. Het weer is bij jullie in ieder geval beter dan in Nederland ( regen /18 graden)
    De cadillac is inderdaad erg fout, maar het nummerbord is nog véééél erger. Maak er samen een mooi "avontuur" van!

Groetjes uit Friesland:
    Mariena

• 18 Juli 2011 - 16:58

Wil:

Hoi Lenny en Bart,

Wat fijn dat jullie het daar al weer een beetje eigen hebben kunnen maken. kan me voorstellen dat het uitpakken verrassend geweest is... Oh ja, dat hadden we óók mee genomen!
    Het ziet er super uit en onwijs stoer, met de Cadillac, een echte klassieker ;) en een 4wheeldrive. En te paard!

Heel veel geluk daar en maak er wat moois van!
    Zodat we hier af en toe mee kunnen genieten van jullie verhalen :)

Liefs vanuit Veenhuizen.

• 18 Juli 2011 - 19:47

Maybritt & Nick:

He guys!
    Heerlijk eindelijk je eigen spullen!
    Groot huis, grote auto's, veel ruimte en natuur....the good life!
    Nick weer terug! Erg fijn! :)
    Groetjes uit een regenachtig LWD.
    XX
    M&N

• 21 Juli 2011 - 15:34

Jeroen:

Leuk om te lezen dat jullie al redelijk gesetteld zijn. Geniet nog even van de vrije dagen en volgend jaar zomer kom ik zeker even kijken!

Groeten uit Bandung!

• 06 Augustus 2011 - 05:57

Bart En Lenny:

Bedankt allemaal voor jullie reacties! Doet ons goed :) Als het wat slechter weer hier is zal ik weer eens gaan zitten voor een nieuw verslag :) Er is namelijk weer een hoop gebeurd en veel mooie foto's!

Tot snel!