Oktober 2011 - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu Oktober 2011 - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

Oktober 2011

Door: bartenlenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

21 Oktober 2011 | Canada, Cold Lake

Hallo Allemaal,

Er is weer een maand voorbij, dus tijd voor een nieuw verslag! We hadden eigenlijk verwacht dat er hier allang een pak sneeuw zou liggen, maar niks is minder waar. 's Nachts vriest het inmiddels, maar overdag nog steeds heerlijk weer. Blauwe luchten met veel zon, heerlijk! We zijn dus dus nog steeds benieuwd wanneer de eerste sneeuw valt! De locale mensen hier noemen het ook uitzonderlijk, eind september hadden we nog ruim 25 graden, nu eind oktober nog steeds 10 tot 15.. In ieder geval, de winterjassen hangen klaar voor het geval de kou ineens komt!
Genoeg over het weer gekletst.

Het gaat nog steeds allemaal prima in Cold Lake, we beginnen ons steeds meer thuis te voelen en we krijgen nu ook een leuk sociaal kringetje. We moeten het toch een beetje van het sociale leven hier hebben, want verder, tja, Cold Lake is nou eenmaal niet zo'n bruisende stad. :)

Bart begint het aardig druk te krijgen, veel vliegen en hij maakt lange dagen. De eerste oefening naar San Diego staat ook gepland, betekend dat ik ruim 3 weken alleen in Cold Lake ben.. wel even wennen denk ik. In Nederland loop ik dan altijd de deur plat bij vrienden en vriendinnen.. en ook al beginnen we een sociale kring te krijgen, de deur plat lopen is er nog niet bij..

De cursus in de sportschool heb ik bijna afgerond, ik heb mijn eerste examen gehaald.. nog twee te gaan. Wel een beetje een teleurstelling, van de sportschool heb ik begrepen dat ze me niet aan kunnen nemen omdat ik geen werkvergunning heb en ze vinden het teveel moeite om het voor mij aan te vragen. Erg jammer, want ben toch van hun afhankelijk. Zonder verklaring van een werkgever kan ik geen vergunning krijgen namelijk.. De cursus was wel heel leerzaam dus heb het natuurlijk niet voor niks gedaan.

En deze maand hebben we visite in Cold Lake van pa en ma Ghijsels. Ruim 3 weken zijn ze hier, en het was geweldig. Erg leuk om alles te laten zien. We zijn natuurlijk niet in Cold Lake gebleven, maar hebben even een rondje Canada gedaan! We zijn in de Rocky Mountains begonnen. Die liggen hier natuurlijk om de hoek..! Begonnen in Jasper, via de Icefield Parkway naar Lake Louise, ( waar Bart en ik straks onze wintersport gaan vieren ;) ) naar Banff en Canmore.
Na een week bergen zijn we via Calgary naar Drumheller gereden. Daar zit een dino museum, en ik vind dat toch wel heel erg fascinerend! Het landschap in Drumheller is toch ook wel bijzonder.. lijkt wel alsof je op de maan bent.
Na Drumheller door naar Edmonton, daar hebben we een dag geshopt en toen via Elk Island National Park weer naar Cold Lake. Elk Island is een van de vele nationale parken in Canada. Prachtig om daar al het wild te zien!

In de Rocky's hebben we ook weer het nodige wild gezien. Veel Elk, van die grote herten, coyotes, moose ( elanden ) berggeiten, schapen. Geen beren, en daar was ik toch wel opgelucht van, tenzij ik ze vanuit de auto kan bewonderen. Hier in de tuin heb ik ze genoeg gezien... maar in de Rocky's zitten in het najaar veel grizzlyberen, en die hoef ik echt niet op een wandelpad tegen te komen! Er stonden heel veel waarschuwen, dat je minimaal met 4 volwassen mensen de paden op moet gaan en beerspray bij je moet hebben, doe je dat niet en de parkranger ziet je kun je een boete krijgen die oploopt tot $25000. Best veel geld...

Aan de andere kant had ik graag 'onze' beren in de tuin laten zien, maar ik denk dat ze hun bedje voor de winterslaap al aan het opzoeken zijn.

Volgende week mag ik met Bart een dagje mee naar het werk, kan ik eens zien wat hij daar allemaal uitspookt. De rest van het jaar verwachten we geen visite, wel erg leuk, we gaan kerst vieren in Shanghai bij papa en mama van de Bergh. We zijn ontzettend benieuwd hoe het daar allemaal is.

Heel veel groetjes,

Bart, Lenny en Archibald en Ushi ( die het hier reuze naar hun zin hebben! )

  • 21 Oktober 2011 - 18:03

    Maysoon:

    Ah wat een super leuk verslag weer!!! Van die foto's krijg ik gewoon de kriebels om naar canada af te reizen ! Die natuur <3! Schitterend! Hebben jullie daar ook wolven?

    Groetjes daar en we whatsappen gauw weer!!!

    Liefs!

  • 21 Oktober 2011 - 19:19

    Marina:

    Helemaal super !!!! Altijd leuk om weer te lezen dat jullie het goed naar jullie zin hebben.
    De foto's zijn ook echt waanzinnig. Was vast wel super om je vader en moeder jullie huis te laten zien.

    Groetjes en have fun

    Dikke kus Edwin, Marina en Jane

  • 21 Oktober 2011 - 21:44

    Simon En Yvonne:

    Wat een ontzettend mooie reisverslagen en dan natuurlijk nog die foto's prachtig !!!!!!!! Ik ben benieuwd wanneer jullie winter begint het wordt hier al aardig koud.
    Hou jullie taai en geniet van alles

  • 21 Oktober 2011 - 22:15

    Jan En Els:

    We hebben een geweldige tijd in Cold Lake en genieten elke dag van de zon, temperatuur en van Bart en Lenny.

    Liefs papa en mama

  • 22 Oktober 2011 - 07:44

    Wil:

    Hoi Len!
    Wat weer een leuk verslag en wat een mooie foto's! Die natuur... Wauw! Zo indrukwekkend!
    Leuke foto ook van de boom die door de bevers omgeknaagd wordt. Ik dacht toen ik de foto zag echt van:??? Wat is dat??? Haha!
    Fijn dat je het druk hebt met de paarden. Want het is toch wel jammer dat het met je werkvergunning nog niet gelukt is.
    Nu hoef je je niet te vervelen ;)
    Hier is het op dit moment mooi weer, blauwe luchten en 's nachts rond het vriespunt. Hopen dat het zo blijft!

    Succes daar als het straks echt koud wordt! En ik wacht weer op je volgende verslag :)

    Groetjes Wil!

  • 22 Oktober 2011 - 08:43

    Francien, Ex Buuf!:

    Kind,.... wat een avonturen, echt super! Wat hebben wij hier dan maar een saaaaaai leventje zeg!!!
    Hoe komt dat zo, kerst vieren in SHAINGHAI??????
    Ben benieuwd naar je volgende verslag!
    Liefs

  • 22 Oktober 2011 - 20:00

    Rien En Lenie:

    Hallo allemaal,
    Wat een mooi huis heb je daar,en een mooie omgeving.Jammer dat het zo ver weg is.Pa en ma treffen het wel met het weertje.Wat een mooie foto's .Groetjes van Rien en Lenie

  • 24 Oktober 2011 - 17:00

    Aly:

    Dank voor het indrukwekkende verslag, ik ben weer helemaal bij! Op naar de winter Len, ik hoop op meters sneeuw verhalen :-)
    groet van Aly.

  • 24 Oktober 2011 - 19:27

    Lies:

    Wouw Len en Bart wat een gave foto's joh! Die van de rocky's en Morraine Lake.. echt te gek zeg. Ook leuk om al die wilde beesten in t echt te zien, lijkt me.

    Ook gaaf dat je kerst en O&N in Sjanghai gaat vieren.. jullie zien echt veel van de wereld in een half jaar zeg. Dat dan weer wel..

    Hier begint het ook al aardig fris te worden. Wel heerlijk weer afgelopen dagen. Maar enfin over het weer hebben we het al via Whatsapp gehad ;)

    Mis je wel hoor! Enzo komt dit weekend zoals je weet.. echt jammer dat jij niet meer bij WB staat dus. Zouden we eindelijk samen ergens staan! Na ja.. wie weet komt het er ooit nog es van.....

    Banzai moest vandaag trouwens weer aan t infuus, vet zielig. Hij is nu helemaal stoned. Fijn voor jullie katten dat ze het zo naar hun zin hebben. Ze zijn qua ras wel op hun plek daar met die vacht van ze! Hebben jullie nog echte muizen voor ze losgelaten in huis? :P

    Wanneer gaat Bart naar San Diego?

    Dikke zoen!

  • 25 Oktober 2011 - 01:18

    Bart En Lenny:

    Bedankt allemaal voor jullie reacties! Erg leuk! Schrijven we het toch niet voor niks haha.

    En Maysoon, ja we hebben hier wolven, maar je ziet ze zelden!

  • 27 Oktober 2011 - 14:23

    Sjouk!:

    Hoi Lieverds!

    Super leuk om deze foto's te bekijken! Ik ben heel erg benieuwd hoe het er in het echt allemaal uit ziet!
    Fijn dat je ouders langs zijn geweest, lekker even.

    Wolven? Wat Cool..

    Schat, spreek je snel weer!
    WitLof!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart en Lenny

Op 20 juni 2011 verhuizen wij en onze katten Archibald en Ushi naar Cold Lake, Alberta in Canada. Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van onze avonturen!

Actief sinds 22 April 2011
Verslag gelezen: 1327
Totaal aantal bezoekers 97605

Voorgaande reizen:

04 Juli 2011 - 30 November -0001

Wonen in Canada!

Landen bezocht: