Winter Wonderland - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu Winter Wonderland - Reisverslag uit Terneuzen, Nederland van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

Winter Wonderland

Door: Bart en Lenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

24 December 2013 | Nederland, Terneuzen

Hallo allemaal!

Op de valreep! Iedereen die dit leest willen we een fijne kerst wensen! Het wordt duidelijk geen witte kerst hier Nederland, wat een storm en wind zeg! Inmiddels zijn we alweer een week in Nederland, de jetlag is verdwenen en ondanks het grijze weer is het super om hier te zijn.

Vlak voordat we uit Cold Lake vertrokken heb ik nog veel foto's gemaakt die ik uiteraard wil delen. Het was erg koud, ja sommige dagen zelfs -40 dus het meer heeft de battle verloren en is veranderd in een ijsvlakte. Toch wel weer bijzonder om te zien! Er is veel sneeuw gevallen en de dagen bestonden vooral uit de oprit sneeuw vrij houden. Vorig jaar hadden we zoveel sneeuw op de oprit dat we dit jaar bedachten dat we het goed bij gaan houden. Wat een ondankbaar klusje.. Whoever said, ' do the job right the first time and you'll never have to do it again ' never shoveled snow off a Canadian driveway is 100% waarheid.
Met bijna 3 weken in Nederland weten we wat ons te wachten staat bij thuiskomst.

Samen met een vriend ben ik op pad geweest in de diepe bossen ten noorden van Cold Lake. We gingen op zoek naar wild life, erg gave en koude dag, veel gezien. We konden de wolven horen, de sporen zien, maar ze waren ons steeds te slim af. We waren in het jachtseizoen en de dieren lijken dat te weten. Ik had echt geen idee dat dat zo'n dikke business is, maar ik heb begrepen dat mensen van ver komen en dik betalen om een hert af te mogen schieten. Gekke mensen.

De poezen hebben we gewoon thuis gelaten, die zullen wel boos zijn omdat ze geen aandacht krijgen. Ze waren al behoorlijk uit hun humeur omdat het buitenleven ook weinig te bieden heeft. Elke dag hopen ze dat het lente is geworden en dat ze weer buiten kunnen spelen. Dat gaat toch echt nog even duren.

Ik heb een dagtaak om de paarden lekker warm te houden, inmiddels ben ik een volleerd tractor bestuurster! Ik krijg veel vragen of dat wel kan met de kou met de paarden, maar het kan prima. Het is heel koud maar heel droog, de paarden hebben een schuilstal en 's nachts staan ze lekker binnen. Ik heb ze nog niet horen klagen.

Geniet van de plaatjes, een kleine impressie van Cold Lake en het geeft het bevriezen van het meer mooi weer.

Merry Christmas,

Bart en Lenny

  • 24 December 2013 - 17:33

    Sylvia:

    Hele mooie foto's weer. Geniet van de feestdagen hier in Nederland. Voor je het weet zijn die 3 weken alweer voorbij

  • 24 December 2013 - 17:53

    Mieke:

    Lieve Lenny en Bart,

    Heb je het nieuws gezien vandaag, zo bar en boos schijnt het nog nooit geweest te zijn in Canada ze denken erover om de nood toestand uit te gaan roepen, gelukkig zijn julie hier en het waait wel maar koud is het niet.
    Prachtige winterfoto's vanaf jullie stekkie, blijft prachtig om te zien.
    Geniet van jullie vakantie hier, rest mij om jullie een prachtig Kerstfeest toe te wensen.
    En verheug me erop om jullie weer eens even te zien.

    Liefs Mieke xxxx

  • 24 December 2013 - 18:09

    Bart En Lenny Van De Bergh:

    Wow wat zijn jullie snel! Ik druk echt net op enter haha! Tot volgende week!

  • 24 December 2013 - 19:00

    Tine:

    gave foto's mooi verslag. geniet van de feestdagen hier in een nat Holland. xxx

  • 24 December 2013 - 19:02

    Cecilia:

    Leuk beschreven allemaal weer! Jammer dat ik jou niet even heb gezien Lenny, had ik je ook een knuffel kunnen geven! Geniet van al het fijns hier! Liefs

  • 25 December 2013 - 08:25

    Lies:

    Prachtig daar Len, ik blijf t zeggen! Maar ook heerlijk dat je nu in Nederland bent en we elkaar lekker vaak gezien hebben, hebben we weer wat reserve voor het komende jaar :)
    Xxx

  • 26 December 2013 - 10:13

    Elly Voogd:

    Hoi Lenny,
    Wat leuk om wat van je te horen. Ben je nu in Nederland of ben je al weer terug naar Canada.
    Met al die sneeuw en ijs is het een land voor mij. Ik hou erg va sneeuw, bergen en kou, geweldig. Voor mij geen 30 graden.
    Hoe gaat het verder met je.
    Ik werk in het Maasstad in Rotterdam. Ik heb het er super naar mijn zin.deze week heb ik vakantie en volgende week ook bijna de hele week.
    Als je nog in Nederland bent zouden we effen een bakkie kunnen doen, als jij daar natuurlijk ook zin in hebt. Ik zal Facebook in de gaten houden. Je hebt nu mijn emailadres, misschien mag ik die van jou ook, kunnen we af en toe mailen. Groetjes en een gelukkig en gezond 2014. Groetjes, Elly Voogd

  • 27 December 2013 - 14:44

    Elly Hanse:

    Lieve Lenny,
    Wat wonen jullie prachtig. Je bent echt een bofferd dat je dit allemaal meemaakt. Het is jou en Bart van harte gegund! Ik kan zo zien dat je een geweldige amazone bent, met veel ruitergevoel. Is Theo van en voor jouzelf, of voor de handel?
    Wat blijft het toch bijzonder dat uitgerekend jij nu zo ver bij Goeree-Overflakkee vandaan woont. Ik had dat zo'n 10 jaar geleden in ieder geval nooit durven voorspellen.
    Wellicht dat we elkaar eens in levende lijve kunnen ontmoeten, maar ik kan mij ook heel goed voorstellen dat dit niet lukt. Er vragen ongetwijfeld velen jullie aandacht en komst.
    In gedachten reis ik met je mee en ben ik stiekem heel trots op je!
    XXX Elly Hanse

  • 02 Januari 2014 - 10:42

    Paul:

    Volgende keer wel meefietsen hoor. Ha ha. Je programma zit veel te vol. Mooie foto's

    Veel liefde en geluk voor jullie.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Bart en Lenny

Op 20 juni 2011 verhuizen wij en onze katten Archibald en Ushi naar Cold Lake, Alberta in Canada. Met dit dagboek wil ik jullie op de hoogte houden van onze avonturen!

Actief sinds 22 April 2011
Verslag gelezen: 663
Totaal aantal bezoekers 97537

Voorgaande reizen:

04 Juli 2011 - 30 November -0001

Wonen in Canada!

Landen bezocht: