Op naar 2015! - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu Op naar 2015! - Reisverslag uit Cold Lake, Canada van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

Op naar 2015!

Door: Bart en Lenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

19 December 2014 | Canada, Cold Lake

Zo tegen het einde van het jaar is het wel weer tijd voor een nieuw verslag. Heel cliche, maar wat gaat de tijd toch snel! 2014 was een mooi jaar, vele mooie reizen, trouwen en ouders geworden van Sasha!

Na lang wachten, 41 weken en een paar dagen is onze mooie Sasha Elise op 8 oktober in Cold Lake geboren. Wel 5 min te laat volgens Bart, ze kwam om 4.14pm ter wereld. Bart vliegt bij het 409 squadron, dus vandaar die 5 min te laat haha. Vrouwen he, begint nu al. Ik kan een hele pagina vol typen hoe mooi en lief ze wel niet is, maar ik denk dat dat wel duidelijk is. Van te voren had ik dat nooit kunnen bedenken, maar we zijn gewoon een beetje verliefd op ons kind. Het gaat dus allemaal prima. Ze is een heerlijk meisje en ze groeit lekker door.

De winter is hier alweer in volle gang, alhoewel.. tot nu toe is het heel mild. Soms is het practically summer met temperaturen rond 0, maar drie weken geleden hadden we een arctisch frontje en was het iets van -30/-40. Voelde alleen als -100 maar goed.. Tijdens de winterstorm ben ik er op uit gegaan met mijn camera om het vast te leggen. Leverde weer mooie plaatjes op! Vanaf deze week is het weer gewoon winter met standaard -20 elke dag. Wat helemaal niet vervelend is. Inmiddels zijn we natuurlijk best wel Canadian geworden.. nog een aantal dingen waardoor we weten dat we al aardig 'gecanadiseerd' zijn ( is dat überhaupt een woord? )

- overal hebben we Canadian Tire money in huis liggen. Canadian Tire is een winkel waar je echt alles kunt kopen, ( echt alles!! ) en je krijgt bij de aankoop Canadian Tire money, van die monopoly briefjes, waardoor je kan sparen voor korting.

- We doen overal onze schoenen uit, ja zelfs als we naar de tandarts gaan! Bij ons thuis moet je ook de schoenen uit!

- Het nieuws gaat altijd over hockey.. ok, de eerste pagina van de krant is national news, maar de rest hockey!

- We hebben 4 seizoenen hier, almost winter, winter, still winter en road construction season.

- Als het plus 5 is, is het warm en t-shirt weer. ( Nee dit is geen grapje )

- We kunnen 'Saskatchewan' prima en correct uitspreken. ( Provincie naast ons ), same with 'Waskatenou' , als je de uitdaging aan wilt gaan hoor ik het wel.

- Elke auto anders dan een truck is maar klein en onhandig. Vooral omdat het grootste gevaar op de weg Moose zijn.

Kerst vieren we hier in Cold Lake, veel van onze vrienden zijn ook hier dus het wordt vast heel gezellig. Turkey in de oven, een vuur op het meer, warm drankje erbij en voor de mannen een sigaar om het nieuwe jaar in te luiden. Het ijs is alweer dik genoeg om een vuur op te maken en er worden al dorpjes gemaakt voor het ijsvissen.

Vanuit een mooi en fris Cold Lake, iedereen een fijne kerst gewenst! En natuurlijk een mooi 2015.

Groetjes Bart, Lenny en Sasha

• 19 December 2014 - 18:11

Ria:

Veel leuke dingen allemaal. Jullie ook een gezond 2015 gr ria

• 19 December 2014 - 19:35

Mieke:

Lieve Canadian family,

Weer ontzettend leuk jullie verslag, prachtige foto's weer gemaakt!!!!
    Wat een vrolijk, prachtig mooi meisje jullie Sasha Elise, kan bijna niet wachten om haar te zien.
    Hier in het Brielse gaat gewoon alles z'n gangetje en zo waar 2014 is weer omgevlogen voor de zesde keer Kerst zonder Jan. Maar niet alleen hoor ik ga er fijne dagen van maken met de kinderen en Jane en een dag naar jouw ouders. Oud en Nieuw is dit jaar bij mij dus vol goede moed start ik straks 2015.

Voor jullie drietjes en Theo, fijne feestdagen en een prachtig 2015

Veel liefs Mieke xxx

• 19 December 2014 - 23:48

Jolanda Beuving :

Zo fijn te lezen dat jullie het zo fijn hebben! Maak van 2015 weer z'on mooi jaar samen en genieten! X coachie

• 20 December 2014 - 18:44

Joke Van Driel:

Hallo Bart, Lenny en Sasha,

Bedankt voor de nieuwsbrief en prachtige foto's.
    Ook voor jullie mooie kerstdagen en een gezond 2015.
    Jullie dochter groeit goed zo te zien. Geweldig.
    Ook de natuurfoto's zijn schitterend.
    Ben toch blij dat er hier nog geen sneeuw ligt.
    Bij ons gaat alles z'n gangetje. Rustig in Sommelsdijk.

Fijne dagen met jullie gezinnetje en tot ziens in Sommelsdijk.

Gr. Wim en Joke.

• 21 December 2014 - 11:48

Marina:

oh wat een leuk bericht weer. Wat een knap kindje is ze ook.
    De 4de foto lijkt ze enorm op Jane. Ook veel donker haar en een donkere uitstraling.
    Ik heb van jane een foto die bijna het zelfde is. Echt leuk.

Hier nog even werken en dan alweer kerst. We hebben al vele kerst vieringen meegemaakt dit jaar. Nu jane ouder wordt krijg je hier veel meer van mee. School, dorp, sport enzz...

Nou hele fijne feestdagen met zijn 3-tjes en alle lieve vrienden om jullie heen.
    Dikke knuff van on 3-tjes.

Edwin, Marina en Jane vanuit het mooie brabandse land.

• 23 December 2014 - 20:46

Lies & GB:

Hi Bart, Len, Sasha, poezels en Theo!

Wat een prachtig land is Canada zeg, en zo mooi vastgelegd ook Len. Kan me voorstellen dat jullie inmiddels aardig ingeburgerd zijn na bijna 4 (!!) jaar, een paard, baby, vrienden en veel reizen. Wat een mooie tijd is het vast geweest tot nu toe, na de eerste schrik en tranen toen jullie hoorden dat je daarheen zou moeten. Vind het supergoed hoe jullie er toch een fantastische tijd van hebben gemaakt, dat is aan jullie wel besteed, jullie maken er gewoon wat van en voilà het wordt geweldig!

Bizar lijkt me om straks in het good old nederland weer te bevriezen bij 5 graden boven nul. :P

Gezellig jullie gauw weer te zien, hopelijk wonen wij dan nog even in Fryslan, ach wie weet wat de toekomst brengt met ons leventje als luchtmachtvrouwen he?

Dikke knuf en we facetimen snel weer, dan kunnen onze kindjes eens kennismaken!
    xxx

• 25 December 2014 - 10:28

Elly Voogd:

Beste Lenny,

Wat leuk om jouw reisverslag te lezen.
    Je hebt al veel moois gezien van het landschap.
    Wij hebben ook wel een klik met koud weer en vorst.
    We zijn dit jaar naar IJsland geweest, een prachtig land met veel natuur en stilte.
    Met de camper 18 dagen rondgereisd.
    Zo te lezen gaat alles goed met jullie.
    Zit het er ooit nog in dat jullie terugkomen?
    Ik wens jullie fijne dagen toe en een gezond, reislustig 2015.
    Hartelijke groeten van Elly Voogd