Glacier National Park - Reisverslag uit Whitefish, Verenigde Staten van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu Glacier National Park - Reisverslag uit Whitefish, Verenigde Staten van Bart en Lenny Bergh - WaarBenJij.nu

Glacier National Park

Door: Bart en Lenny

Blijf op de hoogte en volg Bart en Lenny

19 September 2014 | Verenigde Staten, Whitefish

Omdat ik letterlijk aan het wachten ben op de komst van ons kind heb ik natuurlijk wat tijd over om weer een mooi verslag te schrijven. Papa en mama Ghijsels zijn weer langs geweest en het was heel gezellig. Bart was namelijk 5 weken lang op oefening op Hawaii, onwijs zwaar en vervelend voor hem en we baalden allebei dat ik hem niet kon steunen daar.. maar hij heeft een goede tijd daar gehad en veel gevlogen.

Het was de eerste keer dat Pa en Ma Cold Lake in de zomer kwamen bekijken, en ja, als het zomer is dan is het ook echt zomer, duurt niet zo lang maar toch.. Het was heel warm, steeds rond de 30 graden. Nadat we de babykamer bedrijfsklaar hebben gemaakt, gevaren op Cold Lake, strand gehangen, gewandeld, gegolfd en de muggen helemaal zat waren hebben we toch besloten om nog een stukje te gaan rijden. Dit keer naar Montana in de States. Net over de grens ligt het plaatsje Whitefish, echt een mooi plekje. Dit is ongeveer 12 uur rijden van Cold Lake vandaan. Aan een groot meer, tegen de bergen aan en dichtbij de stad Kalispell. ( Waar natuurlijk gewinkeld moest worden want in de States is alles goedkoper )

Vlakbij Whitefish ligt het Glacier National Park, echt ontzettend mooi! Dit park is maar heel kort geopend vanwege de hoogte, maar we hebben de Logan Pass af kunnen rijden en dat was een geweldige ervaring. Op het hoogste punt van het park nog een mooie hike gemaakt, dwars tussen de mountain goats door en met veel sneeuw onder de voeten. De foto's zeggen weer meer dan woorden, dus geniet mee.

Nadat we een aantal dagen in Whitefish hebben doorgebracht was het tijd om weer terug Canada in te rijden. We zijn naar Golden in BC gereden, ik had een huisje geregeld ergens in de middle of niks en dat is niet overdreven, er was echt niks maar dat maakte het ook weer onwijs leuk. We hebben daar ook weer een prachtige hike gemaakt naar een waterval in Bugaboo Provincial park. Op de weg hier naar toe stak er een zwarte beer de weg over met 2 cubs, geweldig om daar even een glimp van op te vangen!

Op de terugweg zijn we nog gestopt bij Morraine Lake en Peyto Lake en we zijn tot halverwege de Icefields Parkway gereden. Het weer veranderde van zomer naar winter. Het was 2 graden en het sneeuwde, best wel koud als het de dag ervoor nog tegen de 30 was. In Lake Louise nogmaals een zwarte beer gezien waar we zeker wel een half uur naar hebben zitten kijken. Ik blijf dat wildlife geweldig vinden en was blij dat ik eindelijk het zien van beren met de ouders kon delen.

Eenmaal weer thuis in Cold Lake nog een kleine week nagenoten van alle mooie indrukken weer.

Enjoy the photos!

Lenny

• 19 September 2014 - 09:20

Els Ghijsels:

Het was geweldig om in de zomer bij je te zijn.
    Prachtig reisverslag en beautiful pictures.

• 19 September 2014 - 20:50

Jan Ghijsels:

Lenny, wat hebben we weer genoten. De muggebulten ben ik allang vergeten

• 19 September 2014 - 21:13

Mieke:

Hoi Canadagangers,

Wat een prachtige foto's weer, dit is echt weer ff genieten!!! Na werktijd als anderen voor de buis zitten zit ik de prachtige vakantie van jou met je ouders mee te beleven.
    De laatste loodjes meidje, ik hoop dat Bart nu wel een beetje in de buurt blijft.

Liefs xxxx